Fixa vår och sommarskor

I fredags var jag och Natta hos ortopedteknikern igen. Nya skorna hade kommit och storlekarna skulle provas ut. När vi nu bestämt vilka storlekar vi kör på så sätter hon i en extra sula i dem så de blir lite bekvämare och sitter lite bättre eftersom vi väljer ganska stor storlek trots att de är extra rymliga i modellen. Rädslan är att de ska klämma på stortå och lilltå, alla skor är ju rundade i framme i tån, så därför får vi ta till i storleken lite. 

I väntrummet står ett akvarium och Natalie vill hälsa på fiskarna varje gång.

Hallå fiskarna!!

Som så många andra barn så vill hon banka på akvariet och för varje smäll så hoppar fiskarna till av rädsla och simmar iväg hysteriskt. Jag som är djurvän gillar inte när man jäklas med djur så våra barn har alltid fått tillsägelser när de gör så. Denna gången laddade hon med armen rakt bakåt för att smälla till ordentligt och jag lyckades fånga den strax innan den träffade akvariet. Hon tog i så pass att hon tappade balansen när jag fångade armen men som tur var utan att ramla och utan att hon fick ont någonstans. Hon såg helt chockad ut kan jag säga, helt klockrent! Efter det så tittade hon fint på fiskarna och klappade fint på akvariet. Har vi lärt oss något kanske? Det tvivlar jag på men om jag får tjata om det där ungefär 100ggr till så kanske det sätter sig någon gång fram emot tonåren? Man är ju inte tre år helt utan att ställa till bekymmer för sina föräldrar... 

Kommentarer

Anonym sa…
Jättebra att du lär dina barn vara snälla mot djur .

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)