Förhårdnad på hälen

Den gula lilla pricken på vänster häl omges av ett område som också är hårt, kanske en knapp cm i diameter. Som med allt annat kring Natalies sjukdom så motarbetas den av mig men det händer inte så mycket, den lever sitt eget liv.

Visst kan man tycka att problemet tycks litet i sammanhanget och att hon ser himla fin ut. Det stämmer så klart, hon ser jättefin ut för sin diagnos. Men det hade hon inte gjort om jag lutat mig tillbaka och sagt "skit samma, jag kan ändå inte motverka sjukdomen". Då hade hennes tillstånd förvärrats i rätt snabb takt. Därför tas varje nytt problem på stort allvar för att det inte ska skena till något ohejdbart. Så om någon där ute har bra tips kring Dystrofisk EB och förhårdnader på fötter så tas de tacksamt emot. Jag smörjer som bara den med riktigt feta krämer som Locobase med Karbamid och Helosan. När jag hittar någon liten "flärp" på förhårdnaden så pillar jag och grejar tills jag får bort delar av den. Då ser det bra ut ett tag men den kommer tillbaka...

Nu ska jag snar krypa ner och ladda för bilresan i morgon. Nästan allt är packat, bara necessärer och några enstaka andra grejer kvar. EB-läger!! :)))

Kommentarer

Bettan sa…
Du är grym, Jenny!

Hoppas det blir massor av avkoppling och sköna skratt på resan!

Kram
Anonym sa…
Hej Jenny!Mikaela har många förhårnader på sina fötter,jag brukar lägga hennes fötter i varmt vatten för på de sättet så mjukas dom upp och blir lättare att pilla bort,vet inte om det e nåt bra för söta Natalie.Kramar

Maria

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)