Tinnitus och annat...

Natalie slog till och sov hela natten i sin egen säng, tjohoooo! Jag har varit pigg på jobbet idag och fått mycket gjort, det känns bra. Hade dock behövt fler timmar än vad som finns tillgängligt just nu. Både på jobbet och utanför. Vissa veckor räcker tiden inte till känns det som. Har du också en sådan vecka?

Det som inte känns så bra just nu är mitt vänstra öra. I söndags när jag la mig och det blev tyst omkring mig så upptäckte jag att något störde mig. Ett bakgrundsljud, ett pip... Jag har många gånger skämtat om att ungarna skriker så jag kommer få tinnitus men innerst inne så tror man ju aldrig att det ska hända. Det har nu gått två dygn och pipet är kvar, helt oförändrat. Jag hoppas att det är tillfälligt men med min tur så är det säkert permanent. Jag försöker ställa in mig på att jag kommer få leva med det här, resten av livet. Fy. Det är min fasa att ha det för alltid. Jag som är så enormt lättstörd när det gäller sömnen, lättväckt och blir dessutom snabbt påverkad om jag sover för lite en period. Fan också.

Vi har packat en del idag för på torsdag är det dags för EB-läger!! Som vi har längtat efter att få umgås med några av vännerna från föreningen som man inte träffar så ofta! Jag ser dock inte fram emot bilfärden, vi ska till Sälen och har du hängt med ett tag så vet du hur det gick sist... urk.

Nu ska jag försöka få lite sömn så jag orkar med en lång dag i morgon som börjar med arbete, fortsätter med personalmöte + middag och bowling (jag ska dock inte bowla) och sist men inte minst packa det sista för torsdag morgon sticker vi så tidigt vi orkar.

Kommentarer

Bettan sa…
Hörredudu! Ett besök hos öronläkaren får du allt rita in i schemat! Så kan du inte ha det. Änna lite på tiden att damen tar hand om sig själv, inte bara alla andra, kanske?
Kramar
jennie sa…
Hej!!Pressar eller gnisslar du tänder??Om käkmuskeln är spänd kan man få pip i öronen.
jennie
Maria sa…
Hoppas det försvinner snart! Kram till er!!
Mika sa…
Hej! Jag hade en 3 månaders period då det pep i mina öron, dom testade massa saker men sist och slutligen var det bihåleslemhinnorna som var så svällda så dom tryckte mot örat och orsakade pipet... en penicillinkur tog bort det så det löns nog att kolla upp! :)
Jenny sa…
Tack för tipsen alla!

Ha ha Lisbeth, nu förstår jag inte alls hur du menar?! Jag är ju jättebra på att ta hand om mig själv. Går till frisören 3ggr per år, naprapaten om nacken/ryggen låser sig, läkaren om jag är dösjuk... jag gör ju massor för mig själv!?

Kram på er!
Bettan sa…
Haha, jajaja det låter ju himla bra.. På håll! ;)
Sköt om dig tjejen, och ha en go resa!

Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)