I dag blir det varmt

Medan vi andra skalar av lager för lager måste Natalie fortsätta vara täckt. Nu i värmen är hennes hud mer skör än någonsin. I dag har jag klippt ner halslinningen på hennes underställströja plus att hon har enbart leggins på benen, vända ut och in givetvis så sömmarna inte skaver. När vi sticker ut en sväng lite senare så byts nog hennes leggins mot underställsbyxorna eftersom de är mer glest stickade och förmodligen svalare.

Notera hur brun hon blivit i sommar trots att hon ofta har keps eller sitter i vagnen med sufletten över huvudet, man ser kanten på halsen där hennes tubgaströja normalt sitter! Hon har lätt för att bli brun, har nog fått pappas fina pigment. :) Hugo har också lätt för att bli brun även om han är något ljusare i sin grundton. Plötsligt har jag förvandlats till blekfisen i familjen. "Lägg en värktablett på min kropp och den ser ut som en leverfläck" - nej då, så illa är det inte. Jag blir också rätt brun efter ett tag men brukar inte lägga energi på det. Jag lägger snarare energi på att skydda mig eftersom jag skräms av solens strålar. I början innan jag fått upp färgen blir jag väldigt lätt röd, till skillnad från övriga familjen som bara blir djupt bruna på direkten.

Är du noggrann med solskyddet nu när solen väntas gassa på ett par dagar? Jag slängde alla gamla flaskor förra året så jag måste faktiskt ta mig iväg och köpa en ny. Natta behöver på näsan, Hugo på axlarna om han ska vara ute med bar överkropp och jag behöver på allt som solen träffar rakt uppifrån. 

Kommentarer

Unknown sa…
Jag är


Vad skönt att hon har bra pigment, så ni slipper oroa er för den biten åtminstone.

Jag är väldigt restriktiv med solkrämer, de innehåller så mycket obehagliga kemikalier, så det är bara undantagsvis som jag använder dem, tex när vi har åkt till min farfar i Spanien tidigt på våren. Jag ser till att vänja barnen försiktigt och har hellre en tunn tröja på än smörjer. Nu har ju mina barn också välsignats med bra pigment och ingen av dem har bränt sig någonsin.

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)