Skaldjur

Eftersom vi var på 50årsfest på vår bröllopsdag så sa vi att vi får fixa till något mysigt hemma någon kväll snart och det blev igår. Vi åt kräftor, lite färska räkor och några smarriga röror och det sköljdes ner med ett gott glas vitt vin. Barnen fick mat innan oss och de fick själva välja vad de skulle äta. De enades om panerad kyckling, ris och café de paris-sås. När vi satte oss fick de lördagsgodis framför en film, då borde vi väl få sitta ifred..? Njaaaaa. Natalie stimmade fram och tillbaka, busade för mycket i soffan och störde Hugo om och om igen. Hon ställer sig mitt framför honom och flinar lite, när han lutar sig i sidled för att se TV'n så flyttar hon sig så hon är mer i vägen igen. Terrorbarn!

Det tog en stund att skala allt, speciellt eftersom vi fick tjata på barnen hela tiden. Kanske borde vi varit smarta och lagt Natalie först men vi var hungriga och ville inte vänta.

Klorna åt vi medan vi skalade allt för att inte hungra ihjäl på vägen men stjärtarna sparades tills allt var klart och jösses så gott det var! Och mättande. 11 kräftor och 15-20 räkor var plus tre klickar med röror, vi blev supermätta. Lite LCHF tänk ligger bakom, annars hade man säkert haft en eller ett par skivor bröd också.

Vi har ätit LCHF ett tag nu och våra magar mår toppen plus att vi aldrig blir jättehungriga. När man känner sig lite småsugen så är det dags att äta, jag står mig jättebra på tre måltider per dag och det är sällsynt att jag äter mellanmål. Får jag en hungersattack på eftermiddagen innan vi äter middag så tar jag en ostbit. Toppen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)