Snäll och len mat

Det var länge sedan vi lagade fisk hemma så i dag var det hög tid, en rejäl bit lax inhandlades från fiskbilen i Partille. I vanliga fall gör vi fisk 1-2 gånger per vecka men när man är ute och snurrar på semestern så blir det inte alltid som till vardags. Darko frågade barnen vad de ville äta till fisken och Natalie beställde genast kall potatissallad med pumpafröolja som är en av hennes favoriter. Fisken hamnade på grillen inslagen i grillfolie. 

När vi sedan satte oss och åt så insåg vi att vi lagat en alldeles perfekt måltid ur EB-synvinkel, allt är otroligt lätt att dela, tugga och svälja! Receptet hittar du på Darkos blogg. Natalie åt som aldrig förr... :)

Själv har jag hunnit att jobba några timmar nu två dagar på raken då vissa arbetsuppgifter inte kan göras av alla på avdelningen. Jag har även äntligen haft all den där tiden som saknas annars så nu har jag tränat på bra! Idag körde jag och maken styrketräning och jag tog ut mig rejält, hade en bra dag trots att jag kände mig trött när vi kom dit. Jag är en gym-tjej, det är den träningen jag gillar bäst. Jag tvingar ut mig själv i löpspåret också med jämna mellanrum men i ärlighetens namn är det bara en lång plåga, ha ha! Att gå på olika pass kan vara skoj också, spinning gillar jag. Har kört lite gympa men är väl inte jätteförtjust i alla delar där. Koordination är verkligen ingen styrka så danspass och liknande är visserligen kul men det gäller att inte försöka sig på alla armrörelser för då är jag förlorad. Det räcker med att försöka hänga med i stegen! *fniss* Vad tränar du?

Nu ska jag läsa sista 50 sidorna i tredje boken av 50 Shades of Grey. Det har varit lite upp och ner men mestadels stör jag mig på böckerna faktiskt. Det är mycket repetition på samma problem, hon ung och oerfaren - han ohälsosamt kontrollerande.  Speciellt den tredje var långrandig även om den slutligen blev lite spännande när de råkar i trubbel. Kul att ha läst dem ändå, de blev så enormt omtalade när de kom ut så det är lite roligt att veta vad snacket handlar om. Läser du också på semestern? Jag lyssnar på ljudböcker via Storytel i mobilen (toppenapp) till och från jobbet men orkar oftast inte läsa pappersböcker på kvällarna, då somnar jag... 

Tack för att du återkommer hit trots att jag skriver så oerhört sporadiskt nu för tiden! Vore kul att få höra vad du gör i sommar, släng in en kommentar om du hinner... :)

Kommentarer

Fia sa…
Aldrig kommenterat men läst rätt länge. Ett par år eller så:) Jag är en 39årig mamma med fyra barn. Tre med NPF-problematik(14, 9 och 5) och så min 11åring som har lite olika medicinska och kroppsliga skavanker orsakade av Goldenhars syndrom. Det var när jag letade efter bloggar om familjer med lite mer utmanande barn som jag snubblade in här.
Vi har faktiskt varit i dina hemtrakter i år på semester. Vi och sisådär en 15000 andra fotbollslag på Gothia ;) Vi valde dock att ställa husvagnen på Aspencamping istället för i stan. Skönt att komma bort från kaoset på kvällen.
Det är intressant att läsa din blogg eftersom iaf jag inte kunde någonting om EB innan jag började läsa.
Fia
Jenny sa…
Hej Fia och tack för hälsningen! Kul att deltaga i Gothia cup, vi brukar titta en hel del vid Kviberg då det är cykelavstånd för oss men i år var inte jag ledig och maken hittade på en del annat med barnen så det blev bara en eller två matcher. Det var nog ett klokt beslut att inte campa för centralt, det är rätt kaosartat i stan runt Gothia. Vi som bor här undviker t.ex. Liseberg den veckan för det är så mycket folk. :)
Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)