"Mamma, pappa, GOMORRON!"

För ett halvår sedan vaknade Natalie med ett gallskrik varje morgon, jättesur ända fram tills vällingen var uppäten. Vi ville få bort det hemska uppvaknandet från våra morgnar så vi tjatade varje dag om att man säger godmorgon och ger mamma och pappa en kram och puss, sen kan man gå upp när man gosat lite. Det tog tid men nu är hon aldrig så där arg längre! Hon har däremot INTE tid att ligga still och gosa, man ska upp direkt...

Här kommer en liten godmorgon historia från i morse. :)

Efter en puss och kram och "godmorgon" till oss båda så backade hon snabbt ner ur sängen och öppnade dörren ut mot hallen. "Mamma, pappa, fixa välling" (ingen reaktion). "mamma, pappa, ni måste fixa välling, jag inte kan, jag för liten, jag inte når!" Här smälter mitt hjärta, hon hade värmt vällingen själv om hon kunde, hon måste vara jättehungrig! Jag frågar henne om hon är det? "Jag jättehungrig i magen" säger hon och gnider magen intensivt i stora cirklar. "Är du hungrig som en varg, sådär så det river i magen?" frågar jag och tänker på låten i filmen Ronja rövardotter. "ja, jag vill ha välling, jag inte vill det river i magen" fick jag till svar. Sötis.... :)

Kommentarer

Susanne sa…
Oj, vad oerhört rörande det där med vällingen!!!!!!! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)