När katten är borta så ....

...händer det alltid något. Jenny är på tjänsteresa i Köpenhamn och därför så tar jag tillfället i akt och skriver några ord. Igår kväll så skickade Jenny en inbjudan till mig för att jag skall kunna bidra lite. Har tvekat inför detta men det är väl bara ta tjuren vid hornen, detta är ju inte riktigt min grej men men.

Idag har Hugo varit hemma för att kurera sin hosta som han har dragits med i ca 3 veckor. När man är hemma med honom så går det alldeles utmärkt att arbeta hemifrån eftersom han är så självgående. Vid 12 åkte vi till affären för att handla lite, Hugo vill väldigt gärna hjälpa till och han fick köra vagnen. Vi han inte mer än att komma in i affären så råkar han köra på mig och olyckligt nog så har han av någon anledning haft munnen några cm ifrån handtaget. Munnen slog i handtaget i vagnen och han fick en ordentlig smäll över munnen. Det började blöda en del och höger framtand (mjölktand) blev lös samt att tandhalsen fick sig en smäll. Det var bara att lämna tillbaka "själv scanningen" och vagnen och gå raka spåret till tandläkaren eftersom jag ville kontrollera att tanden inte gått av på fel sätt eller att de nya inte fått sig en smäll. Har man inte bokat tid så är det svårt att komma fram men jag lyckades få dem att titta på honom direkt samt ta kort för att kontrollera att allt var ok. När vi skulle gå så fick han välja en liten sak, han valde en liten pärla av något slag som han tappar i trapphuset när han skulle ta på sig sina vantar. Tyvärr hittar vi inte pärlan vilket gjorde honom ännu mer ledsen. När vi kom hem så var det bara att sätta sig ner och spela lite xbox med honom för att få upp humöret vilket lyckades tillslut.

Efter lite arbete så var det dags att hämta Natta, hon blir så glad när jag kommer och hämtar vilket känns så härligt. Fastän jag är där så går hon runt till alla på dagiset och säger "Pappa kom" :). När vi går till bilen så säger hon mamma på hotell pappa kom och hämtade mig - ett konstaterande. När både jag och Jenny är hemma så vill Natalie att jag ger henne välling på morgonen och Jenny på kvällen. Vi har inte haft någon anledning till att ta en fajt angående detta eftersom det alltid fungerar ändå när en av oss inte är hemma (fastän hon är 2,5 och allt vad det innebär).

När vi är hemma själva så hoppas jag varje gång att inget allvarligt skall hända, visst skulle jag lösa det men absolut inte på samma sätt som Jenny hon är ett fullblodsproffs. Oj nu har jag nästa missat att Champions league matchen på TV har börjat dags att sluta skriva. Vi får väl se hur lång tid det tar till nästa gång jag gör ett oväntat inhopp. Jag hoppas Jenny inte tappar läsare p g a mitt inlägg idag.

Ha det gott vi hörs!
/ D

Kommentarer

Emelie sa…
Kul att du skriver D. Roligt att läsa=)
Bettan sa…
Haha, nej vi försvinner inte för att du skriver! :)
Vilken otursdag Hugo hade, tur att han fick tröst med spelet. Kan upplysa om att sådan tröst funkar fortfarande när de är 19 och sträckt baksidan på låret. Fast nu är han nöjd med att spela själv.. ;)
Hälsningar från Fräntorp :)
Unknown sa…
Detta skötte du riktigt snyggt! Det var kul att läsa! Jag tror absolut inte att några läsare försvinner pga ditt inhopp! :-)

Stackars Hugo men tur att det "bara" var mjölktanden.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)