Träffade Hudläkaren i torsdags

Vi fick en sån där underbar tid som pajjar hela dagen, 11:00. Jag ska ringa de som sköter kalleleserna (det var tydligen flyttat till Sahlgrenska nu, allt centraliseras, sjukhuset sparar några kronor och patienten får sämre service) och be dem lägga in att vi vill ha första/sista tid så vi slipper dessa mitt på dagen varianter. Visst måste någon få dessa tider också men problemet när man har ett sjukt barn som träffar läkare relativt ofta är att om man oftast får tider mellan 11-13 så får man ta ledigt från jobbet hela dagen varje gång. Jag har en mycket förstående arbetsgivare men man behöver ju inte "överutnyttja det" eller hur man ska säga.

Vi pratade mest om klådan eftersom det är det största problemet Natalie har. Såromläggningarna fixar jag utan problem och får dessutom lite nya tips av Anki med jämna mellanrum så där känns det som att jag har läget under kontroll (jag berättade för hudläkaren om kombinationen PolyMem/Mepilex som jag kör på armbågarna och hon gillade idén). Klådan är dock alltid ett problem tyvärr.

Hon ska kontakta en annan läkare som är lite mer erfaren på området medicinering mot klåda på små barn eftersom hon vill ge Natalie så bra medicinering som möjligt vilket känns bra. Jag skulle gärna testa att kombinera t.ex. Theralen och Atarax men jag vill ha ett okej från Natalies läkare först och veta vad som är bra nivåer på hur mycket hon kan få så vi inte skapar några andra följdproblem. Vissa mediciner kan t.ex. ge njurpåverkan om man överdoserar har jag hört så jag är försiktig med hur mycket jag ger och framför allt vill jag få okej på kombinationer som denna.

Vi pratade även om allmän status på Natalie vilken är bra just nu. Hon äter och växer och jag har koll på hennes sår som sällan blir infekterade. Vi kör vidare på Klorin i badet och PolyMem på de sår som ser ut att behöva det så det är inga förändringar. Som vanligt passar man på att förnya lite recept också och jag fick tillfälle att berätta hur otroligt bra det fungerar med Movicol Junior. Hon har inga besvär alls med magen längre!

Efter detta körde vi mot Ortopedteknik för att hämta ut de nya vinterskorna som äntligen kommit, det tog lite tid då modellen utgått men som tur var fanns det en snarlik som vi nu köpt. Natalie blev som vanligt överlycklig över nya skor och ville knappt ta av sig dem sen! Jag får lägga upp en bild en annan dag, har inte fotat dem ännu. :)

Kommentarer

Sara sa…
Hej;
Vi kör också Movicol Junior med våran dotter då hon har varit rädd för att bajsa. Hennes kropp sa till att hon måste bajsa men hon själv stod tryckte tillbaka för hon va så rädd. Det funkar jätte bra här med med Movicol Junior=)Hon är inte lika rädd längre.

//Sara

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)