Halsfluss

Det visade sig att golfbollen med hullingar var halsfluss. Jag åkte till vårdcentralen idag eftersom natten var fullkomligt olidlig. Jag har fryst, vridit och vänt, värk i hela kroppen men framför allt så gjorde det så ont i halsen så jag funderade allvarligt på att ha en spottkopp till överbliven saliv ståendes på nattduksbordet. Det var gräsligt att svälja. Till slut gick jag upp och smorde på Voltarengel på den sidan som var ondast och det hjälpte lite faktiskt. Läkaren jag träffade idag hade aldrig hört talas om att någon smort på gel utanpå men sa "varför inte" eftersom det uppenbarligen fungerar. Jag har fått pencillin så förhoppningsvis ska jag få bli ordentligt frisk nu!

Jag passade på att fråga lite om tinnitus, om det kan utlösas av mina ofta svullna slemhinnor (är överkänslig mot en rad grejer som pälsdjur, parfymer, hårsprayer, nysågat virke, nya möbler...), eller kanske av en rejäl förkylning eller öroninflammation. Jag fick inget jättetydligt svar på det och det beror väl på att man inte vet exakt varför man får tinnitus. Det vanligaste verkar vara att man får det av höga ljud, musiker t.ex. Man tror också att stress kan utlösa det. Hon kollade mitt öra noga och det var ingen öroninflammation men hon anade vätska bakom trumhinnan. Jag har fått en nässpray som jag ska ta i 10 dagar så får vi se om det får mina slemhinnor att svälla av.

Sist men inte minst fick jag en salva för att försöka få hejd på mina eksem. Man får ju passa på att fråga om allt när man väl går iväg... :)

Barnen var pigga nog att gå till skola och förskola idag vilket gjorde att jag fick chansen att vila en hel del. Jag har försökt lyssna på ljudbok flera gånger men somnade ifrån den varenda gång. Så får man backa tillbaka bit för bit tills man hittar något som man känner igen... :)

Framåt eftermiddagen-kvällen började Natalie klaga på sitt öra igen. Fasen, kom igen nu och bli frisk!

Kommentarer

Bettan sa…
Usch, inget vidare!

Hoppas att du kryar på dig fort!
Och att ungarna håller sig friska..

Kramar
Saskia sa…
Tips Skaffa en ljudboksapp som har en skakkänslig timer. Stänger av tex 15 min efter senaste skakningen. Lättare att hitta tillbaka då....

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)