Mycket jobb och snart lite nöje också!

Denna veckan har varit intensiv men rolig på jobbet för min del. Nu har jag bara en kort dag kvar och sen åker vi söderut för lite trevligt umgänge med familjen H! Jag hoppas verkligen vädret håller i sig så vi får njuta lite av sol och värme i helgen i stället för att bara sitta och svettas på jobbet mitt i veckan. Natta har klarat värmen bra än så länge, ingen massiv ökning av blåsorna. Vi får hoppas att det håller i sig! :)

Hon trotsar dock vidare och är faktiskt riktigt jobbig. Hon lyssnar inte på något och ett nytt fenomen är att hon är "all over the place" varenda dag, hela dagarna, också på dagis. Det börjar bli besvärligt för det är svårt att få hejd på henne. Man kan säga att hon kör på, springer och busar som en riktig stolle tills hon ramlar och slår sig.

Det är inte så mycket annat man kan göra förutom att följa henne som en skugga och stoppa allt. Det är inte helt enkelt alltid heller för du blir så låst. Är vi någon annan stans än hemma så hinner en av oss knappt prata med folk för man får jaga henne. Är vi hemma så får vi inte så mycket gjort som skulle behövas för vi springer och passar på henne hela tiden. Det är bra när Hugo är hemma och leker med henne för han är duktig nog att stoppa de värsta galenskaperna, som att klättra på stegen till hans säng eller klättra över kanterna på hennes egen säng och en massa annat tok hon hittar på.

Eurovision står på här bredvid och Loreen var jättebra! Jag älskar hennes låt trots att man hört den ungefär 100 gånger på radion. Jag tror dock inte att vi ska vara så självsäkra på att hon ska vinna för det går sällan som man tänkt sig i denna mystiska tävling. Men som vanligt är Sverige favorit-tippat och alla sitter där och tänker "det är klart att hon måste vinna!". Ja ja, vi får väl se. Jag hoppas så klart. Heja "Lolleeeen" som Natalie brukar säga!

Kommentarer

Bettan sa…
Det är en jobbig tid ni har nu! Ungar i den åldern..Puh..

Men det går över, även om det inte är till hjälp just nu.
Jag behöver inte jaga mina längre, inte fysiskt iaf ;)
Hoppas ni får en härlig helg

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)