Bildserie som måste ses

Dagarna far förbi! Darko var i Stockholm över natten så det har varit fullt upp ett par dagar.

I dag tänkte jag skicka dig till en sida med bilder som är så enormt bra för att öka förståelsen för hur det är att leva med EB. "Så här känns livet för den som lever med EB" fritt översatt av mig. Klicka på den första lilla bilden, ett pennskrin. Sen kan du klicka dig igenom alla bilderna. Känna in smärtan som helt vardagliga saker orsakar.

Klicka här så kommer du till Debra Internationals briljanta kampanj.

Är jag lite EB-bitter idag? Tja, kanske är det så. Jag är egentligen av den åsikten att man inte ska klaga. Det kunde vara värre. Det finns många där ute som har det mycket värre. Det gör inte saken bättre att gnälla. Håll huvudet högt. Var positiv för annars blir det kanske outhärdligt. Kör på. Det går ju jättebra.

Vissa dagar spelar det ingen roll hur mycket man rabblar igenom de där klyschorna för humöret stannar kvar på den lägre nivån i alla fall. Tur att min lägstanivå är rätt hög ändå! ;)

Kommentarer

Enter sa…
Kollade på bilderna och de är hemska, men funderar på en sak. Hur gör ni i bilen?

Tack för att du delar med dig i bilder och text så mycket om din familj och framförallt Natalie.

//Annika
Anonym sa…
Bilden på nallen är svårast att se, tycker jag!

Marie
Saskia sa…
Smärtsamma vackra bilder!
Jenny sa…
Hej Annika, Natalie sitter på fårskinn i sin bilbarnstol under sommarhalvåret när hon har mindre kläder på sig. På hennes bälte vid axlarna sitter små skydd som ingick och de har räckt hittills. Jag har till och med krockat en gång och det gick bra (30km/h). Vi har valt en stol som är bredare än andra och mer öppen i modellen, har glömt vad den heter. Jag kan lägga upp en bild någon dag! Hälsningar Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)