En ny barriärkräm

När jag föreläste igår fanns också Irene från PartnerMed där och hon passade på att berätta om en barriärkräm som de tagit in i sitt sortiment. Jag fick en provtub eftersom hon är nyfiken på hur krämen fungerar på EB-hud och kände genast att denna ska jag testa på såret på skinkorna. Det har läkt fint under veckan med hjälp av Zinksalva, Mepilex Transfer och vitt vaselin (bra jobbat Darko!!) och nu är där rosa, tunn, skör hud. Denna kräm "kladdar" man på så tjockt som man önskar så bildar den ett följsamt skydd, den tvättas av med ljummet vatten. 

Kommentarer

Emelie sa…
Jag har den här hemma. Inget för Elly (tror jag fast man kan ju ändra sig) men den är lätt att använda, svider inte och man får bort den ganska bra. Kunde den beställas via PartnerMed framöver då? Kram
Jenny sa…
Jag vet inte hur man kan beställa den, det pratade vi inte om. Förhoppningsvis kan PartnerMed svara på det om man kontaktar dem. Hos oss går vissa saker att beställa trots att de inte är upphandlade, om det är så att de inte kan jämföras med något som finns i det upphandlade sortimentet.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)