Lite annorlunda vecka!

Mina inlägg är väldigt få och förklaringen är rätt enkel. Jag är inte personen som bloggar jag lägger knappt ut statusar på facebook längre. Dock tycker jag att sociala medier fyller sin funktion. Jag måste säga att det sättet man kan nå ut till människor, men även få information är helt fantastisk. Som ni säkert vet så är Jenny på kurs hela denna veckan och det avslutas med en föreläsning i Malmö för hudsjuksköterskor.

Att vara ensam med barnen är i sig inte något problem, barnen har dock inte varit utan sin mamma under så lång period. De framför allt Natalie började fråga redan samma dag "när kommer mamma hem?" "på tisdag kommer hon?" Nej Natalie mamma kommer på lördag. För att vara pedagogiska så gjorde Jenny en lapp med alla dagarna så att barnen kan stryka dag för dag tills hon kommer hem. Jag kom överens med barnen att de varannan dag får stryka en dag.

Dock startade hela veckan på sämsta tänkbara sätt, Natalie råkade ramla och har ett jättefult sår i rumpan, Hugo vaknade med falskkrupp i måndags och feber.

Natalies sår är inte lätt att handskas med vid varje blöjbyte är det en plåga för henne eftersom huden inte kan läka ifred och man måste göra rent överallt ordentligt för att hon inte ska få en infektion. Hugos feber vill inte ge med sig, hostan är på rätt väg men idag klagade han lite på halsont så det blir till att åka till läkaren imorgon för att kika och se att de inte är halsfluss. Vi är på Natalie rätt frekvent med att säga "spring inte" tyvärr så förstår hon inte sitt eget bästa, idag så hade hon tagit en bil av Hugo och sprang mot köket och vips så ramlade hon med bilen i handen.

Resultatet blev ett väldigt stort blodfyllt sår över hela handflatan. Jag har mentalt tänkt att något kommer att hända men man räknade inte med att detta skulle hända vilket jag kanske borde ha gjort. Jag lyckades punktera och få ut alla vätska, nu återstår att se hur det ser ut imorgon, jag håller tummarna att det inte blir fler större sår under veckan.

Jenny hade gjort detta utan att blinka hon gör ett fantastisk jobb med våran tjej och är en underbar fru och mamma!

Avslutningsvis så finns det tyvärr människor därute som ibland ganska enkelt slänger ur sig korkade & patetiska kommentarer och tycks tro att "ni får ju hjälp". Vilken hjälp? Att Natalie har en resurs på förskolan som tar hand om henne? Många av dessa trodde jag förstod vår situation, tänk så fel man kan ha.

Till er kan jag säga, jag hade inte haft något emot att ha båda mina barn friska och göra allt som är så naturligt och som ni tar så förgivet såsom; att släppa ut barnen på gräsmattan, åka och bada, låta barnen cykla, låta barnen leka med sina kompisar utan att ständigt vara med och skydda dem, strida för sådant man har rätt till såsom omläggningsmaterial, mediciner eller ta en diskussion med allt ifrån försäkringsbolag till myndigheter, lägg till att punktera blodfyllda söndriga fötter, knän, arbågar, händer när ditt barn skriker av smärta, att kunna gå ut och äta lite mat eller gå på bio tillsammans utan barn, jag skulle kunna hålla på hur länge som helst......

Jag önskar er inte ett sjuktbarn men ibland så kanske det vore bra om ni hade fått prova på vår situation!

Kommentarer

Anonym sa…
Blir gång på gång imponerad av er (eller ffa Jenny eftersom det är henne jag "följer" men förstår såklart att du också har en stor del i det hela). Trist att många inte förstår hur otroligt tufft det måste vara! / En annan Jenny
Maria sa…
Blir rörd av hur du beskriver din fru :-)
Hoppas veckan fortlöper bra! Ni är fantastiska!
Kram från Helsingborg
Bettan sa…
Heja Darko, bra skrivet! Ni gör ett fantstiskt jobb båda två. Jag vet hur det är att ha sjukt barn, men det er familj måste stå ut med överstiger det mesta.
Hoppas att såren läker fint på Natta. Kan tänka mig hur svårt det måste vara för er att hålla denna lilla busunge lugn - det lyser ju rackartyg om henne, tom på fotografierna ;)
Hoppas resten av veckan blir lugn :)
Anonym sa…
Det är väl själva faaaan att folk inte fattar.
Ni gör ett strålande jobb, jag är imponerad av att ni orkar.
Kämpa på.
Ha en bra vecka
Kram
Sissi
Anonym sa…
Osmidiga människor finns det gott om! Ni gör ett superjobb o det tror jag att ni är medvetna om!Hoppas såren läker så snabbt som möjligt för Natalie nu!Kram Märith
Håll huvudet högt skulle jag vilja säga!
Ni är superföräldrar & jag förstår att det är bortom all vett & sans, svårt att se sitt barn lida så.
Be de rackarns människorna att dra, väldigt långt.
Walk a mile in my shoes lixom.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)