Äntligen snö!


Idag fanns det tillräckligt med snö för att åka lite pulka och göra snöänglar mm och ungarna var sååå lyckliga! Natalie och jag åkte dubbelpulka några gånger. Först tyckte hon det var lite läskigt men det släppte sen. Hon irriterade sig verkligen på all snö som flög upp i ansiktet och det är svårt att torka bort utan att skada henne. Första gången gjorde jag det med vanten på, tänkte att min vante var mjuk, men då protesterade hon högljutt. Efter det fick jag ta av mig vanten och försiktigt stryka bort snön ur ansiktet efter varje åktur. 

Hon fick också prova att åka stjärtlapp och skrattade så hon kiknade när hon snurrade runt som en vante i snön. Det är väl inte idealiskt att åka stjärtlapp med hennes EB, hon kan skada sig något vansinnigt. Men hon hade så kul! Jag hjälpte henne att sätta sig tillrätta 1,5-2m upp i backen där det lutade som minst och sen släppte jag henne försiktigt och så gled hon ner med fötterna i backen hela vägen. Det var stort för henne, det syntes. Sötfia!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)