App till surfplattan

Jag har hittat en sida på facebook som heter Pappas Appar, där tipsar man om olika appar som finns och recenserar dem. I går eller i förrgår tipsade de om "Radioapan - banankalas" så jag testade att ladda ner den och Natalie har spelat massor sedan dess! Man arrangerar ett kalas och ska göra små uppdrag, t.ex. baka tårta och bjuda på den, skapa vimplar och hänga upp dem, leka kurragömma osv.

Spelar Radioapan - banankalas
Jag fick också tips om Pettsons uppfinningar av svägerskan igår, har du testat den? Det fanns en gratisversion till Iphonen så den har jag lagt in där men Natalie har inte fått se den ännu. Vi tar en app i taget, bra att ha denna på lager... ;) Till android såg den ut att kosta 15kr, hittade ingen gratisversion. (Ja jag snålar lite på sådant för ungarna är så himla ombytliga. Om de verkligen gillar en gratisapp och den finns som utbyggd betalversion eller om jag hittar en som jag verkligen tror på så kan jag gärna betala några kronor för den.)

Natalie är väldigt inne på det här med bokstäver. Har du hittat någon bra app på svenska där man tränar på bokstäver? Jag har inte letat jättemycket men de jag hittat har varit på engelska. Det är ju fortfarande bra att spåra bokstäverna som det visas i appen men det hade varit fint om rösten pratade svenska och gav svenska exempel på ord som börjar på bokstaven man just spårat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)