Slovenien då och nu

2004 åkte vi på bilsemester genom Europa med Sloveninen som huvudresmål. Vi turistade en hel del i Slovenien plus att vi var en vecka på ön Hvar utanför Split i Kroatien och sedan körde vi hemåt via Italien, Monaco och Frankrike.


Darkos föräldrar kommer från en vinregion i Slovenien och har själva rankor på gården. Det blir ett riktigt smarrigt vitt vin som brukar falla alla i smaken. :)



Bloggerappen skojjar med mig ibland så jag lyckas inte separera på nedan två bilder, därför kommer texten ovanför nu i stället. Huser var som ni ser inte så stort när vi var där sist. Men det har ändrat sig kan man säga.....

Så här ser baksidan ut just nu, ingen snö och rankorna ser taniga och tråkiga ut. Tänk att de dignar mot slutet av sommaren!

Huset har blivit ungefär dubbelt så stort och det ska bli så kul att se! Som du ser står vår bil där, det är Darko som tagit några bilder och skickat till mig. I morgon kväll står jag där! Det kanske märks att jag längtar...... =)

Jag vet inte hur mycket jag kan vara uppkopplad via mobilen när vi är där, är lite skraj för kostnaden, men jag ska försöka blogga lite. Kanske skaffar vi lokal uppkoppling till datorn, vi får se. Kanske blir det något på Twitter? Jag är inte jätteaktiv där, skaffade mest ett konto för att läsa andras tweets. Men det dyker upp ett och annat inlägg där också plus några retweets och du hittar dem på @EBifamiljen - så klart! ;) Nu en dusch och sen sömn!!

Kommentarer

Anonym sa…
ha det bra och God Jul och Gott Nytt År
MVG Gean

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)