Köpenhamn och Tivoli!

Den sista gemensamma veckan på semestern åkte vi till Köpenhamn och bodde på hotell två nätter. Det blev goda frukostar, goda middagar på restauranger på stan och givetvis en lång dag på Tivoli med många karusellåk!

Detta blev Natalies första karusell och den gick faktiskt rätt fort! Jag tänkte att hon skulle backa ur i sista sekund eller skrika och vara rädd när vi åkte men nej nej, hon bara garvade! Hugo skötte knapparna så vi kunde åka högt upp i luften och det var också populärt.

Här ska vi flyga flygplan och jag kände mig som en jätteversion av en människa... Hoppas de kan åka tillsammans nästa gång så slipper jag vika ihop mig.

Hugo uppe i luften och kör!

Denna "karusellen" gick ut på att man skulle dra sig upp i en lina med handkraft för att sedan släppa taget och falla neråt. Darko förklarar hur man gör först men sen fick han hjälpa till eftersom det var lite tungt för Hugo.

Åka tåg är ett måste för Hugo vart vi än kommer, han är tågfanatiker. Detta gick runt området en sväng.

Natalies måste är att rida på hästen på en klassisk karusell med djur, hon ÄLSKAR det! Vi har hittills inte hamnat i situationen där hästarna är slut och man får nöja sig med ett annat djur, jag gissar att vi får gå av och vänta till nästa omgång om det händer nån gång... "jag rida hästen" säger hon direkt när hon ser dessa karuseller.

Hugo valde det högsta han kunde hitta, en giraff som man klättrade på stege för att komma upp på.

På kvällen åt vi på en trevlig italiensk restaurang, pasta så klart!

Bakom satt några italienska familjer, ett barnbord och ett vuxenbord. Vi konstaterade att om våra barn skriker så gör inte det ett dugg för vi kommer ändå inte överrösta de där... :))

Natalie äter bröd och målar med kritor i ett block medan vi väntar på maten. Att ha med kritor och papper i skötväskan är något av det bästa vi gjort, aldrig har vi haft så lugna restaurangbesök förr!

Vi blev också tvungna att besöka centralstationen och kolla in tåg. Hugo går in i en annan värld. Vi kan sätta oss på perrongen någonstans mitt i och bara låta honom kolla efter tåg, han skulle sysselsätta sig i timmar på det viset!

Kommentarer

Carola sa…
Ser ut som att ni har haft kul! Härligt!
Apropå att hästarna är slut i en sådan där karusell... vi har det ännu värre, båda våra vill åka en särskild pålle med lila sadel... Men det löser sig alltid!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)