Diggiloo och sömnen

För några veckor sedan vann jag biljetter till Diggiloo i Alingsås genom GöteborgsPosten. Darko och jag hade gärna gått tillsammans men som vanligt får vi dela på oss om vi över huvud taget ska komma iväg på några evenemang eftersom vi inte har någon given barnvakt. Ingen är upplärd på att titta över Natalie på kvällen, byta blöja och natta henne. Finns det någon i vänkretsen som finns på hyfsat nära håll som vill lära sig tro? Kanske får vi kontakta kommunen för avlastning eller vad det nu heter men det känns jäkligt skumt, det känns som att vi klarar oss ändå. Enda gången det blir besvärligt är om vi skulle bli bjudna på bröllop eller något annat event utan barn, i övrigt känner vi inte att vi måste få ett break tillsammans eftersom det funkar bra ändå.

Jag glömde ta med mig stora kameran så jag har tyvärr inte några härliga show-bilder att bjuda på. Denna är tagen med mobilen (går det att zooma med en iphone, nån som vet för jag vet inte?) och man ser inte särskilt mycket men kanske får du en uppfattning om hur vi var placerade. Det ser väldigt långt borta ut men vi såg faktiskt hyfsat bra från vår plats. En reminder till mig själv är dock att om vi ska köpa biljetter till något i framtiden så ska vi inte snåla med den där sista hundralappen för det är skillnad på hur man upplever showen! Detta var ju i alla fall gratis så jag klagar inte! :))

Det var en otrolig samling bra artister, alla var verkligen skitbra! Den som dock fick nästan ändlösa applåder var Linda Pritchard, hon var heeelt otrolig!

Kul missar var följande: Lasse Holm presenterade Linda Bengtzing som Lotta Engberg (hur gick den felsägningen till???) och trumpetaren Magnus Johansson tappade byxorna när han skulle springa ikapp de andra på scenen! Ha ha ha!

Natalie har somnat duktigt i sin säng varje kväll och vissa nätter kommer hon in tidigt till oss (4-5 eller något liknande) men det är helt okej. Igår kom hon dock stegandes när vi precis lagt oss vi 23-tiden och sedan strulades det en del. Jag bar tillbaka och efter protester somnade hon om. Sen gapade hon igen och då gick Darko tillbaka med henne men då accepterade hon aldrig att ligga kvar där, hon skulle till oss. Vi var för trötta för att ta en "vi ger inte upp - natt" så hon fick sova hos oss. Det känns mindre bra av många anledningar: vi sover helkass eftersom hon är som en tornado, vi är rädda att skada henne när vi rör oss i sängen och vi vill att hon ALLTID sover på fårskinn för att undvika onödigt tryck och värme.

Jag upptäckte flera gånger under natten att hon låg och kliade sig och det bekymrar mig så klart. Hur mycket kliar det egentligen? Behöver vi öka dosen Atarax? Kanske kombinera med Tavegyl (kan man ge båda, har för mig att jag hört det)? Kommer hon klia sönder sig? Som tur är så är hon inpackad, flera lager gör att hon inte kan riva sig men hon skulle kunna orsaka tillräcklig friktion på ett ställe där huden är tunn för att en blåsa ska bildas.

Idag är hon stentjurig, ilsken på precis allt. Jag undrar om hon sovit lika dåligt som jag eller om det är klådan som gör henne ilsken... vi är på kollisionskurs idag.

Kommentarer

Hannah sa…
Om du inte kommit på hur du zoomar på iphone så är det så enkelt att du bara pekar på skärmen och då kommer det upp en bar ( som volymen typ) och sen drar du den bara så långt som du vill ha den.
Jenny sa…
Nej det hade jag inte kommit på, tackar!
Hälsningar Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)