Ska jag springa Göteborgsvarvet???

Ja man kan ju tro att det är ett skämt men jag är anmäld. Idag drog kampen i spåret igång och jag fick sällskap minsann! Jag och Hugo klämde 2,5 väldigt kuperade kilometer här i Partille och det var en mjukstart så klart. Gå uppför och nerför backar, jogga där det var plant. Jag har känsliga benhinnor och väger "några" kilo för mycket så jag måste smyga igång. Hugo tyckte det var kul att följa med, jag föreslog det för att han ska orka mer på fotbollen och det köpte han rakt av. Jag tror han hänger på fler gånger!

Barnen har avverkat sin första normal-långa dag på skola och förskola och det gick bra. Jag har avverkat min första dag på jobbet efter semestern och det funkade också bra. Jag fick rensa drygt 150 mail och ett överhopat skrivbord och får jag en dag till med rensning på andra arbetsuppgifter jag har så är jag ikapp. Känns skönt!

Natalie skrek lite när vi kommit hem eftersom det gör så ont när hon bajsar. Det ledde till en hostattack som i sin tur ledde till you know what. Efter det fick hon ha hink där hon satt och det verkade som om hon ville testa att göra det i hinken för hon försökte framkalla hostattacker igen. Skruttbarn!

Sen la jag fram ögondroppar som hon ska liggandes på dagis ifall hon får problem med ögonen och när hon såg dem så hade hon plötsligt ögonproblem också... "jag klia ögat, jag ögondroppar" tjatade hon i en timmes tid. Det är besvärligt när hon simulerar problem för då vet man ju inte när det är på allvar.

Maten är ett ständigt problem just nu. Hon smäller till och äter jättebra måltider då och då men oftast petar hon bara. Inte ens MiniMax vill hon dricka upp och de sög hon i sig på ett par minuter förut. Genast undrar jag om det beror på halsen och munnen. Har hon väldigt ont? Är det svårt att svälja? Ja så är det nog vissa dagar men ibland handlar det om trots också. Hon håller på för fullt att testa sig fram vart gränserna går. Hur mycket kan jag bestämma över mig själv är väl frågan barnen försöker reda ut i den här åldern... Skruttbarn!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)