Förkylningarnas tid är här

Det slår aldrig fel, skolor och förskolor drar igång på allvar och PANG så blir alla sjuka. Natalie drog igång i helgen med en rejäl förkylning, framförallt snor. Hon var dock väldigt pigg och lekte som vanligt, ingen feber, så det blev dagis den här veckan. Nu är det jag som känner att det kommer krypandes och i morse när jag lämnade så visade det sig att Natalies resurs var sjuk.

Det är lite "tidigt" på hösten med ny avdelning för henne att vara borta så en från gamla avdelningen fick stötta upp lite med blöjbyten. Det hade i alla fall gått bra (det visste jag väl!) och dessutom var Natalie inte ledsen när jag lämnade henne i morse vilket var superskönt. Underläppen darrade lite och hon såg trumpen ut. Ingen av de andra i personalen fick lyfta upp henne just då, hon bara skakade på huvudet. Jag trodde på stormande utbrott men i stället bet hon ihop och gick in på avdelningen, det är min tuffa tjej det!

I morgon är det dags för läkarbesök och som vanligt är det mitt på dagen, så där dumt så jag inte hinner till jobbet varken före eller efter. Det kanske passar bra så det blir en lugn dag med våra förkylningar. Natalie ska vara en liten stund på förskolan efter läkarbesöket för att jag ska kunna prata med kokerskan i lugn och ro. När jag lämnar har hon fullt upp och är jag hämtar har hon gått hem så det passade rätt bra att klämma in det i morgon!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)