Äntligen kom snön till Partille!!

Den har varit efterlängtad och idag - äntligen! Fort gick det också, på kort tid hade vi en decimeter snö hemma och Darko fick ge sig ut och skotta lite.

För Natalie har snön aldrig varit en naturlig kompis. När första snön faller är hon enormt skeptisk och står mest still och iakttar vad som händer. Darko lurade med henne på en åktur i nya pulkan med två säten. Jag hade inte hunnit ut så jag har inga kort på den lilla turen men hon skrek tydligen hela vägen ner för backen. Efter det parkerade hon mitt på gräsmattan och tittade på Hugo. Jag frågade ett antal gånger om vi skulle åka pulka eller snowracer tillsammans men nej, det var stenkört!

Hugo däremot klättrade tappert upp för backen gång på gång. Efter en kort stund fick han sällskap av grannens barnbarn och de höll igång omkring en timma! Kul att ha sällskap!

Weeeeiiiii va kul det var!! Snön fastnade lite under snowracern så han fick inte upp några superfarter. När det är kallare och torrare snö går det fortare och då får han passa sig så han inte landar i grannens rabatt... :)

Jag försökte aktivera Natalie genom att göra en snögubbe och hon tittade väl på lite halvintresserat men stod mest stilla också då. Hon tycker det är svårt att gå i den lösa snön och sa ett par gånger att det gjorde ont i tårna så jag misstänker att det är jobbigt att hela tiden parera på ojämnt underlag när man har såriga fötter som gör ont. Det är väl därför hon surar lite och vägrar gå omkring. När jag skulle fota mitt verk så slängde sig Hugo fram för att få vara med på bild, så klart!

Han undrade hur jag hade gjort eftersom han åkte snowracer när jag byggde den. Nästa gång får jag göra en tillsammans med honom, då får jag nog lite hjälp! Även här vägrade Natta dra på smilbanden och strax efter kortet gav jag upp och gick in med henne. Hon ville inte ens bli dragen i pulka och det gillade hon faktiskt förra vintern.

När vi kom in sa hon att det kliade på alla kläder. Efter lite klurande så kom jag fram till att hon menade på hela kroppen. Förmodligen blev hon lite svettig och då kliade det ordentligt. Klådan har åter igen blivit ett stort problem, hon ligger och skaver fötter och ben mot varandra i sömnen och hon ber även mig att klia henne på olika ställen på kroppen under dagen. Jag måste kontakta hudläkaren igen för att höra vad hon kom fram till gällande att kombinera mediciner mot klåda för detta börjar bli riktigt besvärligt.

Jag är också inne på att Natalie ska få en pencillinkur eftersom jag märker att hennes sår läker dåligt och hon har haft flera infektioner på raken i olika sår. Senaste är vänster knä som var geggigt igår och det gjorde så pass ont att hon gick med stelt ben. Efter en natt med Betnovat-salvan på knät så går hon normalt igen så förhoppningsvis slog den stopp på infektionen direkt. Hon har bara ätit pencillin mot infektioner en enda gång tidigare och efter det kommer jag ihåg att hennes sår läkte ihop kanonfint och snabbt och sen höll de sig fina ett tag efteråt. Det är nog läge igen tror jag!

Kommentarer

Anonym sa…
Ser härligt ut o jisses vad Hugo har blivit lång!!! Kram på er/ Märith :-)
Unknown sa…
Alltså, det är så häftigt att ni har en egen pulkabacke! Här fanns det en jättebra backe men där har de byggt ett hus nu, så nu finns det inga backar inom promenadavståd. Riktigt trist, särkillt som våra är vana vid backen ned mot Delsjön där vi bodde innan. Så numera är det föräldramotion som gäller om det ska bli någon pulkaåkning...

Trist med såren som inte läker, hoppas verkligen att det kan hjälpa med en penicillinkur. Det låter ju väldigt rimlig, för oftast när sår inte läker så beror det på att det är bakterier där och härjar. Det behöver inte gå så långt så att det blir en "riktig" infektion men de stör såpass mycket så sårläkningen försenas. Bra att, så att säga, rensa ur kroppen lite från diverse bakterier i ett sådant läge.

Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)