Nyårsmat och första jobbdagen


Idag var jag tillbaka på jobbet och det kändes faktiskt lite halvmotigt när klockan ringde i morse. Denna veckan behöver jag inte lämna några barn på förskola och skola så jag kan iaf gå upp lite senare och det gör stor skillnad, 1,5 timma för att vara exakt. :))

Det kändes däremot bra att vara på plats igen och från och med idag jobbar jag 80%. Jag tror faktiskt att det kommer funka toppen, jag smyger sakta uppåt och folk börjar fråga om jag tänker jobba 100% eller vad målet är. Jag har inget mål just nu är svaret. Jag försöker få det att fungera både på jobbet och hemma och jag tror att 80% är precis lagom just nu, sen får vi se till hösten.

Här har vi förrätten vi åt på nyårsafton: gratinerad pilgrimsmussla och på den lite smörstekt sparris med flingsalt och parmesan. Det smakade fantastiskt faktiskt!

Vi missade helt att fota varmrätten men jag kan berätta att den bestod av lammstek, Mannerströms potatisgratäng och till det fetaost, oliver och soltorkade tomater. Det var verkligen supergott! Tack V för att du ville göra lammstek, du är grym på det!

V är också grym på efterrätter och denna har jag "krävt" att få receptet på! Chokladmoussetårta i tre lager med en botten som jag inte minns ingredienserna på men jag tror det var mandelmassa och cacao mm. Tillsammans med lite färsk frukt smakade det sagolikt kan jag lova. Jag kan garantera att bara jag får tag i det där receptet så kommer jag bjuda på den inom en snar framtid här hemma! Jag är en riktig sucker när det kommer till choklad, fullkomligt hopplös. Choklad är min last faktiskt. Jag kan leva utan allt annat (matmässigt alltså!!!!) utom choklad.

Tack också för alla fina kommentarer de senaste dagarna, jag blir lika glad varje gång du lämnar ett avtryck här på bloggen. :)

Kommentarer

Anonym sa…
Åh gudars, nu när det är slut på sockerslisket sätter du in ett underbart foto på just choklad. Sockermonstret i mig skriker högt!

Jag önskar er ett underbart 2012.

//Veronica
Anonym sa…
Har precis betalt fjärilarna som jag och familjen ska bära med stolthet.Gick sen vidare till er blogg och där hittade jag så mycket positivitet trots Natalies sjukdom.
Det beundrar jag.Kommer att fortsätta att följa er.
Kramar Helén S.
Anonym sa…
Ja Jenny det var inte schysst att lägga ut en bild på just chokladtårta... jag är ju en lika stor sucker som du för choklad men nu ska det hållas igen inför beach 2012 ;-).
Härligt att du har kunnat gå upp lite i tid! Kram Märith =)
Jenny sa…
He he, där läskade jag er allt! ;)

Kul att du läser Helén, välkommen hit!

Kram Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)