EB föreningen

Idag satte jag mig äntligen vid datorn för att göra de sista korrigeringarna i texterna till den folder jag arbetar med. Det är en informationsfolder riktad till föräldrar som precis fått ett barn med EB. Det har varit ett tidskrävande men mycket roligt arbete! Jag gillar ju att skriva så när jag väl sätter mig och skriver så smattrar det oftast på rätt bra på tangentbordet. Det är förarbetet med att söka fram all information samt själva utformningen som tar tid. Vilken information passar ihop i samma stycke eller kapitel, vilka rubriker ska man sätta, hur utförligt och detaljerat ska man skriva, det får inte vara för tungt och komplicerat språk som i en text riktad till vårdpersonal, det får inte låta för hemskt och negativt men inte heller för lättvindigt...

När man sen väl är nöjd med texterna själv så är det dags att dela med sig till styrelsen och lite samarbetspartners för kommentarer kring allt ovan. Efter det omarbetning och sen genomläsning av en eller ett par instanser till. Nu är jag alltså på det sista steget, en eller ett par till ska läsa igenom och komma med några eventuella kommentarer och sen går det till redigerare och så småningom till tryck. Det ska bli så spännande att se slutresultatet!!

Kommentarer

Anonym sa…
Bra jobbat Jenny! Ska bli jätte kul att läsa sen. Kram från Iwona
Maria sa…
Hej Jenny! Denna folder kan den fås till vårdpersonal på också? Jobbar själv på barnavdelning och jag skulle önska att vi hade någon info där även om det är en ovanlig sjukdom... Kram Maria
Jenny sa…
Hej Maria! Jag tror jag skriver ett inlägg om detta och lägger med lite länkar och sånt, kommer snart... Kram Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)