Vi kurerar oss

Idag hade jag kort dag på jobbet eftersom det är röd dag i morgon. Sällan har en kortdag kommit så lägligt, men det var inte med gott samvete jag gick hem för det var sjukt mycket att göra. Om jag varit frisk så hade jag stannat ett par timmar till för att hjälpa till att få undan lite. Med de stormar som varit har våra båtar blivit både inställda och försenade plus att en pajjade och gick till varv härom dagen. Lägg till storhelger med färre avgångar och ett antal stormar innan det så har vi kaos. Hur mycket gods som helst som kunderna vill ha iväg. Sen kombinerar vi det med sjukdom på avdelningen så vi hade reducerad styrka... piu!

Resten av familjen börjar bli piggare och Natalies humör har varit så mycket bättre idag. Det är en lättnad att se henne leka mer självständigt och faktiskt skratta och busa lite. Hon är dock fortsatt taskig mot Hugo. Man ser hur en kraft tar över henne, hon kan inte styra över det. Rätt som det är bara sabbar hon något för honom eller skriker sitt högsta. Nytt är också att säga, eller nej förresten, vråla AAAAAAAJ så fort man snuddar vid henne. Vi har fått säga till på skarpen om det där för hon låtsas att hon skadar sig så fort någon tar i henne eller om hennes hand slår emot någon i nåt läge. Första gångerna undrar man vad som hände och frågar Hugo vad han gjorde men sen såg vi... lilla skådespelerskan!

Nu hoppas jag att jag haft min sämsta dag och att jag börjar bli bättre i morgon så jag orkar hitta på lite under helgen. Idag har jag legat i soffan på eftermiddagen och ömsom sovit ömsom tittat på skidor, härligt att säsongen är igång med mycket sändningar på TV'n! Jag är uppvuxen med skidor på TV, mina föräldrar kollade alltid. Gillar du också skidor?

Kommentarer

Bettan sa…
Ja, jag gillar skidor, men inte att ha dem på fötterna.. Slår halv ihjäl mig bara jag försöker få dem på mig - att åka funkade aldrig.
Vrickade knä och fötter, och slog näsan i blod två gånger.
Och då ska du veta att jag testade hela tre gånger.. ;D

Nu är det ju kört ändå iom värk o handikapp, men jag hade nog inte fortsatt försöka.. ;)

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)