Melodifestivalen Göteborg

Idag har jag köpt biljetter till mig och Hugo, om en månad är det dax för Melodifestivalen! Hugo är en riktig liten musikälskare och i deltävligen i Göteborg finns bl.a. Thomas Di Leva i startfältet som Hugo gillar. Han såg honom när vi var på Diggiloo i Alingsås förra året och citerar honom fortfarande... Han kom ut på scenen och hade hela famnen full av frukt. Han drog en massa vitsar om fallfrukt och försäkringar och annat men det som Hugo verkligen minns var när han höll upp frukt i luften och sa "frukta inte" och sen kastade han ut frukten till publiken. Det har fastnat och Hugo skrattar fortfarande åt det!

Jag ser mest fram emot att se Sonja Aldén som jag tycker så mycket om. Jag älskade verkligen hennes bidrag för några år sedan "För att du finns" och det var en av låtarna som en solist sjöng i kyrkan när vi gifte oss. Är grymt nyfiken på årets låt och hoppas så klart på ännu en gripande ballad! Synd att vi i Göteborg inte har sån tur att Charlotte Perrelli lottades till denna deltävling, jag hade verkligen velat se henne live, hon är grym på många sätt, inte bara som artist!

Tyvärr var jag klantig och väntade för länge med att köpa biljetter så nu fanns det bara kvar högt upp på sidan om scenen och jag är osäker om sikten ens är fri. Det gjorde att vi (Hugo och jag) bestämde att vi går på genrepet mitt på dagen i stället och sen kan vi se själva tävligen hemma i TV-soffan i stället. Till genrepet fanns det kvar biljetter i svängen mitt emot scenen så då ser man åtminstone rakt framifrån även om det är på lite avstånd. Vi får hoppas att det blir bra och tycker han att det är kul så har jag lovat mig själv att sitta beredd när biljetterna släpps så jag kan boka riktigt bra biljetter i stället. Det gör så stor skillnad att sitta nära så man ser bra!

Kommentarer

Anonym sa…
Vi sitter på rad ett på genrepet här i Nyköping och ska även på genrepet i Globen. Kram Kicki

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)