Jobb, förskola och skola

Idag har lillfia varit på förskolan och jag har jobbat. Det var en lång dag för oss båda faktiskt! Jag jobbar numera till 16:00 på tisdagar och det känns skumt att se andra på avdelningen gå hem för mig, det är jag inte van vid... :) Positivt är dock att jag kommer hinna med lite mer nu då jag jobbar några fler timmar per vecka.

Natalie var glad men trött när jag hämtade, hon hade inte sovit middag... Jag anade att det kunde bli så, hon har inte sovit middag en enda gång under ledigheten så jag förvarnade om att det kunde bli problem när jag lämnade i morse. Vi får se hur det går, kanske trillar rutinen tillbaka när hon får gå några dagar eller så får man ändra lite och vila efter lunchen i stället eller något liknande.

Hugo hade haft en bra dag på skolan och följde nöjd med hem, vilket han inte gör när jag hämtar tidigt.

Det är lite skillnad på att både börja tidigare och och sluta senare. Det krävs mer planering och bra samarbete för att vi ska hinna med allt både på morgonen och på eftermiddagen. Idag har det gått i ett sen 05:30 i morse och det var himla skönt att natta barnen strax efter sju. Nu sitter vi i soffan och kollar på Mästerkocken, älskar Morberg, han är bara för skön! :)

Ha det gott och tack för att du läser!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)