Sjukstugan

Idag är det soffläge för min del, känner mig riktigt dassig faktiskt och börjar undra om det är influensan? Jag har feber som värktabletterna inte biter på, jag känner ingen skillnad alls när jag tar dem. Barnen är också hemma, Natalie för att hon hade svag feber igår och Hugo för att vi andra är hemma, då fick han sovmorgon efter sin härliga helg i Branäs.

Jag minns inte när jag var hemma och var sjuk ensam senast. Jag och Natalie blir ALLTID sjuka samtidigt vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att vi spenderar en hel del tid ihop och ganska nära varandra. Det hade dock varit skönt att någon gång bara få vara hemma och vila helt själv. Barnens lek och stoj som i vanliga fall piggar upp gör raka motsatsen när man är sjuk.

Har du några bra huskurer, tips på något som stärker immunförsvaret? Jag är seriöst trött på förkylningar nu, denna vinter har varit extrem för mig. Det måste vara något som fattas i min kropp eftersom jag åker på allt!

Kommentarer

Unknown sa…
Vitamin D är ju superviktig för immunsystemet och det kan vara svårt att få i sig tillräckligt. Sedan i somras tar jag tillskott + ett besök i solariet någon gång då oxh då och peppar, peppar, den här vintern har varit otroligt mycket friskare än tidigare!

Krya på er!
Veronica amiri sa…
Kör mkt med ingefärakok som te och vitlök vitlök vitlök min man blir knäpp men d hjälper... Kram på er!!!
Noomi sa…
Ingen huskur men jag tycker Kan Yang hjälper. Tar en slurk varje dag för att stärka immunförsvaret.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)