Mellandagsmyser

Vi är tillbaka hemma igen sedan ett par dagar. Vi har hunnit med att shoppa lite på rean och sedan har vi myst här hemma, nya spel och leksaker används flitigt av barnen! De är för goa, var så himla duktiga på julafton. Natalie satt och skrattade när hon fick paket efter paket, hon tyckte hon fick jättemånga och var så lycklig. Hugo kikade lite på högarna och kommenterade att hon nog fick lite fler än vad han fick. Vi frågade om han hade någon aning om varför det blev så och då sa han att hans presenter nog var lite dyrare. Han fick bland annat Skylander till Wii och ett hett eftertraktat brandflygplan, han var också supernöjd med utdelningen. :)

Jag fick parfymen Million och ett Efva Attling halsband av Darko, kanonpresenter! Han fick en pulsklocka av mig som han önskat sig och parpresenten som vi bytte med syrran, brorsan och systerdottern blev vinglas utan fot - väldigt coola. (Finns på instagram om du har det)

Hugo fick frågesportspel som vi testade i går kväll, vi kunde lite fler frågor än han men långt ifrån alla. Kul spel!

Natalies Rapunzel-pussel närmast, Hugos älskade brandflygplan i Lego och ett 1000-bitars pussel som jag hjälper honom med. Pyssel på hög nivå!

Natalie i sitt nya Disney prinsess-tält, hon var i extas och hoppade runt när jag byggde ihop det. Det var syrrans barn med respektive som köpt det och de träffade väldigt rätt. Hon hade tydligen klippt ut det ur en leksakskatalog och klistat på önskelistan på dagis - det hade jag ingen aning om! Jag la in en dubbelvikt filt på golvet åt henne och hon tog med hela arsenalen med Barbie och Bratz plus en docka från barnvagnen, där var hon sysselsatt ett bra tag. :)

Barbiehäst och ridtjej som hon fick i julklapp, också väldigt uppskattad!




Hugo har drabbats av en allergisk reaktion, han har prickar över hela kroppen. Vi var till vårdcentralen och undersökte honom för säkerhets skull, han fick Citrizin utskrivet för att lindra. Vi får hoppas att det går tillbaka snart, det kan tydligen ta ett par dagar. Jag hoppas också att han inte blivit allergisk mot något av det han älskar att äta... Han sov i lakan som är tvättade med vanligt tvättmedel och sköljmedel med parfym, "förhoppningsvis" var det detta som gav reaktionen. Här hemma använder vi Neutral som är extra snällt mot huden, dels för att han har reagerat när han var bebis men också för Natalies skull. Jag klarade inte heller vad som helst när jag var liten, mamma berättade att jag blev prickig av Via (tror jag det var).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)