Några av helgens aktiviteter

Jag var för trött för att vara effektiv igår. Darko drog iväg tidigt, han skulle till stan för sin årliga julshopping med några grabbkompisar. Jag och barnen startade som sagt långsamt och kom inte iväg för att köpa saffran mm förrän efter lunch. När vi kom hem behövde vi äta något och sedan gjorde vi saffransdeg. När den jäst klart var klockan efter 18:00 så jag bestämde att den fick stå i kylen över natten så fortsatte vi idag. Ett bra besult, har aldrig fått till så luftiga och mumsiga lussebullar förut! Kanske var det ett bra recept också som jag googlade mig fram till, vad vet jag. 

Grannbarnen kom och ringde på "Vill ni komma ut och åka med oss, får vi åka i eran backe?". Vi skulle baka lussebullar så Hugo sa att han inte ville vara med. Sen tittade han ut genom rutan när de åkte första åket och rusade mot sitt rum för att byta om "Ni kan baka Natta och mamma, jag går ut i stället". 

Hon har haft huvudvärk i två dagar så hon nöjde sig med att vara inne och baka, det passade henne bäst idag. Även om hon ser lite längtansfullt ut genom rutan när de åker...

Förväntansfull kille inför första åket!

Inte lätt att fånga honom på bild när han susar förbi men här hann jag när det gick lite långsammare.

Darko åkte på att skotta, det rasade ner en hel del.

Tyvärr övergick det sedan till regn så det blir nog ett spännande underlag här utanför sen...

Rullar koncentrerat

"Är det kul att baka?" "Det är så hääääär kul!"
Delar av lussebaket

Lycka är att få väja ut en rolig bulle och sen trycka i sig! Denna är en blomma ifall det inte syns... :)

Som oftast på söndagar ska Natalie bada så denna dagens bestyr är inte över än. Jag är trött och hon hade åtminstone förut ont i huvudet. Vi får väl se hur detta går. I morgon är det dags att besöka hennes nya hudläkare och ta lite statuscheck. Hon har en period när såren läker lite halvdåligt så för en gångs skull har vi kanske lyckats pricka in så sjukvården får se hur det ser ut när det inte är så fint. 

Kommentarer

Susanne sa…
Tänk att ni fick så mycket snö där nere också! Det ligger väl inte kvar så fantastiskt länge men man får vara glad så länge det varar :).

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)