Skor och frisör

I torsdags hade jag fått tid hos ortopedteknikern till Natalie för att prova ut skor. Hon har ett par vinterkängor som är för små så vi har beställt en storlek större och de hade kommit. Det är lite besvärligt att få till det med besökstiderna hos läkare, sjuksköterskor och andra inom vården. Alla jobbar ju dagtid precis som jag. Ortopedtekniska stänger 16:00 varje dag och då slutar jag, så hur jag än gör så måste jag alltid gå ifrån jobbet för de besök som ska klaras av hos sjukvården. Och nu har allt kakat ihop sig i december också, nästa vecka har jag inte mindre än 3 sjukhusbesök att klara av med Natalie.

När jag ändå måste sluta tidigare är det lika bra att passa på att uträtta fler ärenden. Barnen fick klippa sig också. Jag har kört in till stan med Natalie en gång för att hon skulle få gå till samma frisör som jag går men insåg att eftersom jag knappt tar mig tid att åka dit själv så är det bra mycket smartare att hitta någon där vi bor. Nu går båda barnen på Mikki Ink i Furulunds centrum. 

Först ut var Hugo. Han vet hur han vill ha det, har till och med fått gå dit själv en gång (skolan ligger vägg i vägg). Maskinklippt på sidorna och i nacken och sen sparar han lite mer på toppen så det går att göra någon slags frisyr.

Natalie kollade frisyrer i en tidning, visade mig en massa fina bilder. Jag hade plattat hennes hår innan för att klippningen skulle bli så bra som möjligt, lite ovant att se henne i så rakt hår!

Färdig och jättenöjd!

Natalie är duktig på att sitta stilla. Jag pratar med henne precis när hon satt sig och talar om att om hon vrider på huvudet under tiden hon blir klippt så kan hon få en kam eller en sax på kinden. Hon är superduktig! Jag hjälpte frisören att sätta dit skynket, med en relativt mjuk frottéhandduk emellan så spännet inte skaver mot halsen.

På kvällen kom den besvärliga stormen med det något mesiga stormnamnet "Sven".  Vi fick både regn, snö och mycket vind. Jag som jobbar på rederi (DFDS Seaways) fick en väldigt ovanlig arbetsvecka med inställda och/eller försenade båtar. Prognosen sa att det ute på Nordsjön kunde bli uppåt 14m höga vågor, jag vet inte hur det blev i slutändan.
I går kväll hade Darko julfest men sitt jobb, tema black and white. I dag är han och några grabbkompisar på sin årliga julshopping. De köper klappar till fruar och barn och umgås en hel dag. Frukost, lunch, middag, biljard och en och annan öl brukar hinnas med. En riktig superdag som de ser fram emot varje år och jag kan hänga med barnen och sedan konstatera att en bra del av julklapparna är avklarade efter idag. Gött säger jag som tycker det är jobbigt att trava runt i affärer!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)