Dagens

En dagens. Jag har hört att det heter så bland modebloggarna, "dagens outfit" nedkortad till "dagens".  He he! Håret i snabbt uppslängd tofs och fulaste gamla tröjan på då vi ska bada och lägga om Natalie. Jag har snöat in på poddar och lyssnar varje dag på Sommar i P1 via SR-appen och det var Elin Kling som pratade om dagens... =)

Idag fick Barbie sjöjungfru håret noggrant borstat och tydligen är hon inte lika håröm som ägarinnan. Tur för Barbie för jag känner ingen som är så håröm som Natalie.
Idag hade Natalie satt i halsen och kräkts på förskolan. Nej hon är inte magsjuk utan har jätteproblem med halsen just nu så allt hon sväljer kan irritera, hon panikar och kräks, upp kommer en massa slem som sitter där och retar. På eftermiddagen hade en MiniMax gått ner i alla fall och hemma fick hon en till. Hon sög i sig den på en minut så hon var nog riktigt hungrig. 

Det är så klart tråkigt att det händer på förskolan men samtidigt är det på ett sätt bra att alla får se vad som kan hända. Det känns ibland som att jag varnar och varnar och förbereder alla involverade på vad som kan hända och sen går det många gånger rätt bra på förskolan. Risken finns ju alltid att någon tror att jag överdriver så av den anledningen så är det "bra" att det har hänt där också nu.

Rumpan är oförändrad, det gör jätteont när hon bajsar och direkt efteråt. Hon gråter i flera minuter. Idag hittade jag dessutom ett litet litet sår på ett annat ställe och det sved rejält det också. När allt sådant här kommer på en gång så känns det självklart lite tufft. Jag vet hennes diagnos, försöker intala mig att jag är förberedd på alla komplikationer som kan uppstå men det går självklart inte att ta det med en klackspark. Det som gnager mest i mig just nu är halsen. Ska den krångla tills den smalnar av så pass att hon inte längre får ner mat den vägen? Ska vi i framtiden få ta beslutet att opera in en knapp i magen för näring? Det gör man så klart "gärna" om behovet finns men önskan att slippa är jättestor. Det är ju ingen liten grej att genomföra och det är inte komplikationsfritt att ha den heller.

Har man ingen klubba hemma så går det bra med choklad, hon älskar choklad. Sockret tar bort fokus från smärtan och gör det lite lättare att stå ut med den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)