Fredag på stan & midnattsloppet

I fredags träffade jag ett par kompisar på stan för en gångs skull, det händer väl 1 gång per år i genomsnitt... ;) Vi tog en drink på Posthotellet och sen gick vi till Ritz en stund och sippade på något mer. Bord var bokat till nio på Pinchos och på vägen dit får jag veta att man måste ladda ner en app för att beställa. Hmmmm. Mycket skeptisk och lite så där "kärring på tvären" satte jag mig där och laddade ner appen, beställde vin och mat. Det fungerade riktigt smidigt trots min skeptiska inställning! Ha ha! Men jag tänker ändå att detta måste vara en fluga, eller? Och sen återstår en fråga, vad gör de om ett sällskap utan smartphone kommer dit? Det är ju faktiskt inte alla som har en sådan även om man vill tro det. Har de en att låna ut då eller? Ha ha ha!

Fyra av rätterna jag åt på Pinchos, gott som bara den!
En dag som denna håller man inte tillbaka, crepes med hasselnötsglass och nutella... Yummie!
Natalie spexar loss och efteråt hojtar hon, jag vill se jag vill se! Jag visar bilderna och hon utbrister besviket "men filmande du inte?!". Det är visst det nya, jag ska filma när hon struttar runt och gör knasiga rörelser. :)

Darko sprang midnattsloppet lördag kväll, 1 mil på 54:48 vilket han är riktigt nöjd med. Det var några tuffa backar och han har dessutom en vad som känns som cement så det var bra gjort tycker jag!

Natalie med mjölkmustasch! Hon har ätit helt ok under dagen men i kväll när vi skulle äta middag började hon hosta och gnälla över halsen. Det blev rusning till toa och slem-kräkning i toaletten och efter det ville hon givetvis inte äta något även om hon faktiskt försökte lite. Troligen har hon ett sår i halsen så det blir mjukaste tänkbara mat några dagar. Vällingen gick ner i kväll utan hostattacker och det är vi väldigt glada över!

Kommentarer

Carola Paro sa…
Ah, Pinchos, vi var där för ett tag sedan, jag gillade det stenhårt! Appgrejen var bra då priset blev aningen lägre. Tycker jag iaf. Vi fick väldigt bra service hela tiden och de var väldigt bra med ungarna, skojade och hade sig.
Jag frågade om hur de gjorde om det kom någon som inte hade någon smartphone, de hade inställningen att det löser sig, de har tryckta menyer så det går att beställa "som vanligt" också.
Jag gillar Pinchos och kommer absolut gå dit igen! Barnbrickan var suverän, till och med vår ytterst kräsna 7-åring gillade den!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)