Sängramlaren

Bilden tog jag igår kväll när jag skulle lägga mig. Det är inte konstigt att hon ramlar ur sängen ibland när hon alltid ligger på tvären i sängen, här med kanten som huvudkudde.Ttur att kanten är inklädd med skumgummiplatta klädd i tyg och tur att vi har madrass plus fårskinn på golvet. Vad vi vet har det hänt omkring fem gånger att hon ramlat ur och hon brukar inte skada sig som tur är. Troligen glider hon långsamt ner och landar mjukt så det brukar gå bra, jag är inte nervös över det längre. Men det var läskigt när det hände på Öland för där hade vi inget på golvet. Vi hade ställt för stolar som vi kilade fast mellan sängarna samt vadderat dem med kuddar, ändå lyckades hon ramla ner vid den nedre halvan av sängen. Det kan ju i och för sig vara så att hon var på väg in till oss och halkade när hon klev ner för hon kom in till oss på natten fem av sju nätter.

Den första kvällen hemma efter Öland bäddade jag hennes säng med ett av Hugos påslakan och örngott med spindelmannen men det var inte populärt, hon vägrade först att lägga sig. "Jag vill inte sova på spindelmannen, han SLÅSS JU!!" sa hon riktigt ilsket. Jag fick förklara att han är ändå snäll för han hjälper de snälla, han slår bara de som är dumma mot de snälla. "Men jag gillar inte honom, han slåss!" svarade hon stensäkert igen. Jag försökte mig på en parallell. "Om någon är dum mot dig och slår dig och Hugo kommer dit och slår den dumma, är inte han snäll då som räddar dig?". Hon blev lite osäker en kort sekund men sen var hon tillbaka till att man inte ska slåss för då är man dum, då var Hugo också dum. Ja ja, en lång diskussion slutade med att hon gav sig och motvilligt la sig där och har nu sovit tillsammans med spindelmannen nästan en vecka. Det muttrades kväll nr 2 också men sen var det överspelat. :) :)

Kommentarer

Carola Paro sa…
Haha, vår minsta ramlade ur sängen någon gång i våras. Maken och jag hörde en duns, vi satt och kollade tv, gick och kollade. Maken kollade Sydneys rum och jag Sheena... Sheena låg på golvet och jag rusade fram för att kolla om hon levde, typ. Det gjorde hon. Hon sov så gott, så gott, invirad i täcket... Vaknade inte en när vi lyfte upp henne i sängen igen.
Jenny sa…
Nej ibland märker de det inte ens. För något år sedan började Natalie grina ordentligt panikslaget mitt i natten, vi rusade in för att titta vad som hänt men hittade henne först inte! Hon låg UNDER sängen och krånglade... Vi hade inte hört någon duns så vi gissar att hon glidit ner och sovit på golvet och sen jobbat sig in under sängen medans hon sov. :) Hugo har också hittats under sängen för många år sedan. Barn är härliga!
Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)