Funkykidz och utomhusfix

I helgen var det äntligen dax, som hon har längtat och så peppad hon var!

Funkykidz! Den här mamman var dock inte förberedd på hur svårt det skulle vara för henne att deltaga. Barnen är större och snabbare än sist hon var med - så klart, hon är ju 4,5 år nu och kompisarna lika så. Allt var jobbigt. Barnen stirrade ögonen ur sig, Natalie hade ont i ett knä så hon var trumpen (vi fick lägga om en timma innan vi stack dit, bilderna från förra inlägget), hon var blyg och vågade inte vara med riktigt, hon blev trampad på en tå så hon störtgrinade och 75% av dansen var hålla varandra i händerna och hoppa omkring eller hålla i en stor runt duk och skaka den upp och ner. 

Det låter ju som fullständigt katastrof och det var det också. Jag kom hem och kände mig helt nerslagen. Vad har jag gett mig in på? Hur ska det här gå? Hon kommer inte vilja göra detta. Hon bara skadar sig och allt är skit. MEN!

Hon kommer hem och håller stolt upp sin CD-skiva framför Darko "Pappa! Titta! Jag fick den här!" och han frågade om hon haft kul "JAAA, jättekul! Min fröken sa att jag var jätteduktig!" Ja.... då var det ju inte så fel ändå. Hon för göra det på sitt sätt. Stå längst ut på kanten eller lite utanför ringen (utanförskapet hoppar framför mina ögon, hur känns det i den där lilla fina gumman just nu när hon står utanför ringen och de andra dansar runt och håller varandras händer?) men hon är med och hon har kul på sina egna villkor och så länge det är så så får hon fortsätta. 

Hon har dock mycket bestämt sagt att hon INTE vill vara med på avslutningsshowen och stå på scen. Det förvånar oss inte, vi har sett henne frysa till is och inte röra en fena på dagis när de har uppvisning för föräldrarna trots att hon är en av dem som kan alla texter allra bäst och sjunger hela dagarna tills vi får skavsår i öronen...

Igår var det att fixa till vår parkering som stod på agendan och Natalie poserar lite innan vi drar igång!

En av flera skottkärror ogräs som kördes iväg. Jag har hackat och slitit med det jäkla ogräset och nu är allt borta. Sen spred vi ut singel på hela uppfarten och fixade till lite kantstenar som grannen stack till oss så vi skiljer gruset och hennes gräsmatta åt lite. Jag ska ta lite bättre bilder någon dag så man får ett helhetsintryck. :)

Kommentarer

Anonym sa…
Så länge hon tycker det är roligt tror jag inte du behöver oroa dig om att hon ska känna sig utanför. Barn är så kloka hon förstår alldeles säkert att det är för hennes bästa som hon inte kan vara med inne i ringen. Det är ändå fantastiskt att hon kan vara med! Hälsningar från K

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)