Hugo sjuk

I natt drog eländet igång, Hugo kräktes 3 gånger. Vi märkte redan igår att han var lite off men trodde att det berodde på vaccinationen (mot påssjuka bla) som han fick på skolan igår. Han var lite trött hela dagen men på kvällen hade han magknip. Det blev en natt med mycket spring och fix mellan 12-06 så jag är lite trött idag. Än värre är det för Darko som klev upp extra tidigt och flög till Stockholm i jobbet. *gäsp* jag avundas honom inte!

Jag har ett dokument på jobbet som jag måste skriva på så jag fick åka dit och hämta mina underlag för att skriva på det hemifrån i stället. Välkommen in på en liten titt hur det ser ut. :)

Fin skylt med belysning i receptionen.

Natalie provklättrade vår propeller som står innanför dörren.

Hon provsatt också min stol, klickade lite på datorn, antecknade på ett block och provade mitt headset till telefonen. Det är kul att se var mamma jobbar för att förstå vad hon gör på dagarna. :)

Hugo låg hemma i soffan och tittade på TV, han tycker det är helt okej att vara ensam en timma om vi bara hörs på telefonen. Det enda han får nu på förmiddagen är vatten och det har gått ner en hel del. Det närmar sig lunch och han har frågat ett par gånger om han inte får äta snart, han börjar bli hungrig. Om någon timma ska han få prova att äta något milt så som vitt bröd eller något liknande så får vi se hur det går. Natalie sitter i bakgrunden och äter youghurt, orättvist tycker Hugo... 
Nu när magsjukorna börjar härja så undrar jag om du kan 48-timmarsregeln? Många tänker att det är inga kräkningar på 48 timmar men det är mer än så man måste ta hänsyn till! Man ska vara helt symptomfri i 48 timmar och det finns många symptom: kräkningar, diarré, feber, matvägran är några exempel. Om barnet kräks på måndag, har feber och diarré på tisdag och äter som en fågelunge under hela onsdagen så är det faktiskt så att man får vara hemma med dem hela veckan eftersom torsdag och fredag då blir "karensdagarna" när det gäller smittorisken. Jag önskar att alla kunde följa den regeln, då hade smittan inte snurrat så många varv på skolor och förskolor. Det är också viktigt att hålla syskon hemma eftersom de kan vara smittbärare. Alltså är Natalie hemma med oss idag. Håll en tumme för att hon inte får eländet är du snäll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)