Bunkrar omläggningsmaterial

Vi tog en tur till sjukhuset idag för att hämta ut materialet som jag beställde förra veckan. Det har gått åt i lite högre hastighet på senaste tiden så det tar slut snabbare än jag trott. Denna gången ökade jag på beställningen ytterligare lite för att slippa beställa på ett tag. Väl där berättade de att avdelningen stänger till midsommar så jag måste i alla fall lägga en sommarbeställning snart som jag kan hämta ut innan dess.

Det luriga med att beställa inför sommaren är att EB'ns alla bekymmer ökar med värmen så även om jag har mitt fina excelark med förbrukningen så måste jag beställa extra och gissa lite. Förra året bytte jag omläggningstaktik när det gäller vissa material precis efter att ha fått hem det jag beställt. Det gjorde att jag fick omkring 50st ark Mepilex Transfer liggandes bra länge men nu är det iaf inte så många såna kvar.

Blir det kris mitt i sommaren så är Sahlgrenska öppet så jag kan alltid panikbeställa genom dem, vi är alltså inte helt strandsatta som tur är!

Just nu sitter jag på en filt på gräsmattan och skriver, barnen leker. Det gäller att utnyttja de fina dagarna om det går när nån är lite sjuk. Natalie verkar stabilare i magen men hon äter fortfarande dåligt. Det mesta av vällingen gick ner i morse men efter det bara ett par skedar kokt ägg och ett par skedar yoghurt. Om hon smäller till och äter bra i eftermiddag så får hon gå i morgon men annars blir det en dag till hemma. Hoppas hoppas att magen ger sig nu!

Fjärilarna som jag flitigt skickat ut med post, sålt på sjukhuset till personal och på mitt jobb till arbetskamraterna börjar sina. En ny beställning är lagd men det kommer ta omkring 5 veckor innan de kommer hem så det blir ett glapp där de är slut igen. Kul att de gick åt så snabbt! Ni som redan beställt kommer, om ni inte redan har fått, få dem så snart jag får in pengar på kontot. Jag har nog omkring 20 kuvert ligger på vardagsrumsbordet och väntar på att få gå iväg till sina nya ägare!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)