Förskoleklass

Idag var det dags för föräldramöte på Hugos skola som han börjar till hösten. Vi fick kort info från rektorerna och sen fick vi gå iväg tillsammans med "våra" pedagoger.

Jag har nog inte jättemycket att säga om det som komma skall till hösten än så länge. Det är många barn, c:a 15 som är nya 6åringar som slås ihop med c:a 15 7åringar, en F1:a som det kallas. Jag tror på modellen med mixade åldrar så det är jag nöjd med. Ska jag gnälla så tycker jag det låter mycket med 30 barn... Men de delas upp i grupper och det är ett antal pedagoger på varje grupp. Jag tänker helt enkelt vänta och se hur det blir, jag tror det blir bra!

Natta åt en bra portion igår eftermiddag och bad sedan om påfyllning så det avgjorde, hon är frisk i magen och fick gå till dagis idag. Eller förskola. Är det nån mer än jag som tycker det är snurrigt med alla begrepp? Dagis, förskola, förskoleklass.... Lite lätt att blanda ihop kan man säga.

Nu ska jag sätta mig i soffan och hålla tummarna för Erik Saade! Heja Sverige! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)