Fredagssnack och skötbord

Jag och barnen tog en tur till ICA för att inhandla lite fredagsmat mm och det blev en sån där katastrofhandling där Natalie var på sur-humör. Hon skulle bestämma allt om hur jag höll i kundvagnen och flyttade ilsket på mina händer hela tiden. Om Hugo sen bara nuddade den så skrek hon och bankade på honom. Fröken två-års-trotsig! Hon var dock nöjd vid charken, det var de båda två, för barnen får alltid en varsin prinskorv när man handlar, smart där ICA, då kan man välja i lugn och ro!

Väl hemma passade det bra att placera henne i soffan framför en film och den nuvarande favoriten är Alvin och gänget, eller "Avvin gänge" som hon säger. Hugo har spelat TV-spel och kastat studsboll. Själv har jag halvsomnat i soffan på eftermiddagen. Jag har aldrig någon backup på sömnen, något att ta av, så när jag lägger mig sent en kväll så är jag krossad dagen efter (ESC igår, vilken dramatik!!).

Ikväll såg hon fin ut, lillfia, inget att punktera vilket är oerhört skönt. Vi brukar få sticka nån blåsa varje dag, ofta flera. I morse hittade jag en på ett knä. Det jobbiga just nu är hon verkligen hatar att sticka dem. Hon skriker, vevar med armar, puttar bort mig och sparkas. Igår morse hittade jag en innanför mungipan och den ville hon sticka så hon gapade snällt och satt stilla, duktig! :)

Vi säljer skötbordet som Natalie växt ur, det ställs på badkar och vi har bytt ut den hårda pappbiten med blå plast över mot en vadderad dyna med fint mönster. Vi tror de kan vara värt en femhundring, hör av dig på mail om du är intresserad!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)