Ogillar

Vissa av våra veckodagar är lite hektiska nu för tiden eftersom Hugo har träning på tisdagar och matcher på onsdagar. De dagarna behöver han äta tidigt så det blir en del matlådor eftersom man inte hinner laga maten på så kort tid.

Idag gjorde jag dock något som går väldigt väldigt fort och blir gott: jag kokade färsk tortellini i fem minuter enligt förpackningen, silade av vattnet och hällde över keldas pastasås "tomat & créme fraiche" - på varma plattan igen nån minut eller så tills såser blivit varm. Jag klipper gärna över lite färsk persilja och sen river jag parmesan eller liknande över. Kanongott tycker jag och ungarna älskar det också! God snabbmat... :)

I eftermiddags fick jag ett samtal som jag inte ville ha. En föreslagen förändring när det gäller Natalie som vi inte gillar. Jag kan bara säga att vi blev väldigt besvikna eftersom vi förutspådde detta för ett år sedan. Åh vad vi hatar att ha rätt. Jag återkommer om vad det gäller beroende på utgången och vilka beslut som tas.

Jag får väl avsluta med något roligt kanske?! På söndag är det dags för Barnsjukhusets dag på Liseberg och det ser vi fram emot jättemycket. Förra året var toppen så det tänker vi inte missa. Hugo ska få åka karusell tills han blir snurrig och Natta tills hon inte orkar mer! :) De ordnar idolträffar för barnen som tillhör barnsjukhuset. Förra året fick Hugo prata några ord med Karolina Klüft och Henrik Larsson, han fick deras autografer och vi tog kort. I år hoppas han på att Eric Saade ska komma! Hi hi! Det hade varit fräckt för det är faktiskt Hugos första riktigt stora idol. Tänk att få träffa sin idol, det måste ju vara helt fantastiskt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)