Rena tjejer och rent hus!

Nu har det gått mer än ett dygn efter senaste kräkandet så vi börjar känna oss mer och mer säkra på att vi andra slapp eländet. Natalie fick bara vatten hela dagen igår och på kvällen lite vitt bröd med smör på. Det känns urkonstigt att lägga sitt barn på tom mage men hon sov bra halva natten i sin säng och andra halvan hos oss.

Idag fick hon en halv flaska välling till frukost och lite senare yoghurt med russin och det har gått bra. Efter frukost fick hon bada och det var himla skönt att efteråt få på rena bandage och rena kläder på denna lilla tjej! Ett knä geggar sig plus att några fingrar har små infektioner i vissa sår så det blev en omgång baddande med kaliumpermanganat också.
Hon ville gärna visa upp sig efteråt, titta så ren och fin jag är i mina skyddande kläder!


Det var väldigt viktigt att jag fotade bakifrån också för hon ställde sig så flera gånger och pekade på håret. Hon är stolt över sitt hår! Idag borstade hon för första gången själv på rätt sätt, dvs uppifrån och ner. Förut har hon satt borsten mitt bak och dragit den framåt ovanför örat men idag var det rakt uppifrån och rakt ner på bakhuvudet. Ganska svårt motoriskt misstänker jag, duktig tjej! Lockarna drar upp håret mer än man tror kan jag berätta. När jag häller vatten över huvudet så hänger håret ner på ryggen, ett par centimeter under axelhöjd, det kan man inte tro va?




Jag har nog glömt berätta att hennes stora problem på ryggen gått tillbaka efter behandlingen med Verum hälsofil! Hon har heller inte fått några nya småsår i ansiktet efter att jag börjat smörja henne med Cavilon-krämen... Har vi hittat två bra grejer där tro eller är det slumpen? Det återstår att se när det gått lite längre tid och jag hunnit testa lite till men det verkar ju minst sagt lovande!!



Hon vände och vred på sig så jag kunda ta från olika håll, det märks att hon är van att stå framför kameran!


Under tiden hon badade så drog Darko och Hugo igång storstädningen av övervåningen. Upp med allt från golvet, dammsuga noga och sen moppa överallt. Nu doftar det sommarblomster i hela huset och det känns verkligen rent, härligt! Det är extra skönt att storstäda när man haft en magsjuka i huset.


När Natta badat klart var hon rätt trött så vi stoppade henne i vagnen och ställde henne på baksidan. Hon sov i tre timmar...! Under tiden klev jag in i duschen och körde storskrubbning av mig själv, även ansiktet fick sig en extra omgång efteråt. Nu känner jag mig som en ny människa med babylen och väldoftande hud - underbart!


Hoppas du har en skön lördag och att vi ses snart igen!

Kommentarer

Hon har ett sånt underbart hår, sådär så man helst bara vill sitta och snurra runt med fingrarna bland alla lockar =)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)