Barnmässa med flera överraskningar!

Vi stack iväg till Baby och barnmässan idag och kanske gick det lite snabbt på vägen dit i bilen. Fortkörningsböter? Nä men väl en spya strax efter att vi parkerat bilen... Det var Hugos mage som av nån anledning vände sig ut och in.

Det är alltid trevligt att gå på mässa men visst känss det som att denna mässa riktar sig något mer till de som är gravida eller precis fått första barnet. Trygg Hansa sög in oss och lyckades övertala oss att söka sjukförsäkring för Natalie vilket de som har barn med svåra sjukdomar vet att det är "omöjligt" att få (visst är det galet??). Tydligen har de ganska nyligen ändrat om i sina barnförsäkringar och de trodde att Natalie kunde få sjukförsäkring. Vi tror det när vi ser det kan man väl säga. :)

Vi registrerade oss också på Loppi (nån som vill berätta om de använt sajten?) och fick en goodie-bag som kanske inte innehöll nåt revolutionerande men påsen var iaf praktisk! Lite pannkaka till lunch och sen fick Hugo bygga med klossar. Jag klämde och kände som vanligt på barnkläder, kollade sömmar och mjukhet i materialen. I en monter frågade en tjej om jag var intresserad och jag förklarade kort att min dotter har känslig hud så jag letar alltid efter kläder i mjuka material med platta sömmar. Hon berättade att företaget D&J elit fungerar ungefär som en bokklubb, man får ett sammansatt paket med jämna mellanrum.

Vi vandrade vidare med ett visitkort i handen men snart kom den andra tjejen ikapp oss och undrade om hon fick veta mer om sjukdomen och vilka material och sömmar vi är ute efter, vad som fungerar för ett barn med EB. Vi berättade att det måste vara mjukt och sömmarna får inte sticka ut för då skaver de samt att det är svårt att få tag i plagg i rätt storlek som faktiskt passar, vi får alltid gå upp en eller två storlekar för att ärmar och benslut ska gå över alla bandage. Det var oväntat och himla gulligt att hon tog sig den tiden och visade sitt engagemang så därför ville jag tipsa er om sidan, bara följ länken ovan! :)

När vi trodde vi sett alla montrar så hittade plötsligt Darko en gammal arbetskamrat som berättade att hon lite slumpartat blivit egen företagare efter att ha sprungit på en kanonprodukt i USA. Vi handlade inte eftersom vi inte har tillräckligt små barn men ni som har måste bara kolla in på sidan Teething Bling by Smart Mum! Jättefina halsband och armband som även är...... bitringar till lillkotten! Det låter kanske konstigt men vi har sett dem i verkligheten och vi har klämt på dem, de är både snygga och funktionella. Hur många mammor har inte sagt "jag tog på mig halsband idag men jag ångrar mig för han/hon drar i det hela tiden"? Bara låt dem dra och bita... :)

När vi kom hem fixade vi lite i trädgården eftersom vädret var underbart. Darko smet in tidigare och gjorde i ordning en gammal favorit med ett alldeles nytt tillbehör: Het linssoppa med baconbröd, rackarns gott blev det! En skön helg är redan förbi och snart väntar jobb igen. Längtar till torsdag eftermiddag när man kan smyga hem och njuta av familjelivet igen. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)