Coola bruden!

Ibland måste man köpa nåt som man inte hade tänkt... Det blev ett par byxor med massor av sömmar och dessutom dragkedja på utsidan nere vid foten. Totalt olämpliga för Natalie egentligen men ibland måste man våga prova nåt nytt. Jag tror att understället hon alltid har på sig skyddar tillräckligt. Coola var de! Jag ville att hon skulle ha en tröja som gick lite i samma färger och hittade denna blommiga sak. Inte alls min stil egentligen men den är praktisk för den har knappar mitt fram på bröstet vilket gör att man inte behöver kränga på en tajt halsringning - kanonbra!
Solglasögon har hon fått också lilla cola bruden! Vi får se hur länge de får vara hela för hon är ju inte direkt smidig när hon tar på och av...


I morse fick jag lägga om en fot där skyddet över tårna hade flyttat på sig, lilltån stack ut. Återigen börjar jag undra hur sjutton jag ska lägga om hennes fötter. Jag är halvnöjd med den tredelade varianten jag kör nu. Den funkar bra förutom att den flyttar på sig över tårna med jämna mellanrum. Att köra Mepilex över hela foten, det stora 20x20 arket funkar inte heller så bra eftersom det också öppnar sig vid tårna plus att hennes friska hud får eksem av alla typer av Mepilex som vi provat. Hur man än vänder sig har man ändan där bak... Kanske skulle man prova fårskinnstofflor, enbart. Men då kan hon inte ha skor, då blir hon begränsad. Nä, jag får tänka vidare på det här.

Kommentarer

Unknown sa…
Vad stolt hon ser ut i sina fina nya kläder!

Kan denna ljuva varelse verkligen vara ett sådant busfrö som du beskriver? ;-)
Anonym sa…
Så fin så! Ringde dig häromdagen på em men ni var inte hemma, vi kan väl försöka ringas i helgen! Kram Märith
Madelen sa…
Har en vän som precis fått veta att hans 1 månders son lider av Junktional Epidermolysis Bullos Herlitz. Jag har förstått att man bör använda sig av vantar/handskar och jag undrar om du har några bra sidor där man kan köpa vantar och liknande produkter (har hört att det ska vara silke/siden)... Otroligt fina barn du har förresten =)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)