Fjärilar och bad

Beställningarna på fjärilarna trillar in en efter en, även Emelie har lagt ut det på sin blogg så nu börjar hennes läsare höra av sig också - jättekul! Jag har en känsla av att det kan bli ett tresiffrigt antal jag får beställa vilket verkligen är roligt, har du beställt ännu? De kostar 30kr styck och finns i silvermetall och du stödjer på detta enkla sätt EB föreningen!


Idag hade vi en premiär: Natalie utan förälder i badkaret och så småning om fick Hugo smyga ner i vattnet också! De hade jättekul, plaskade och sjöng. Givetvis fick vi som vanligt dela ut en skog förmaningar till Hugo innan han klev i. Hans tånaglar klipptes så kort det gick och sen fick han lova att sitta stilla och att inte slå emot hennes tår. Det gick jättebra, han är en pärla.

Natalie har just nu sår på alla sina "vanliga" ställen utom fötterna. Hon lyckades trampa på sin egen hand med skorna på förut idag så det blev blåsa runt om hela långfingret plus en mindre på pekfingret och tummen. Hon har också testat att ramla i trappan utomhus. På något slags mirakulöst sätt så snurrade hon bara ett varv, ett trappsteg mitt i trappan, och det enda som gick sönder var hennes ena överarm - hud kasade av på en yta av 3x3cm vilket är rätt mycket på den smala lilla armen.

Ibland undrar jag om hon har en liten skyddsängel som fångar henne i alla tokiga situationer hon försätter sig i. Så många gånger som hon har ramlat illa men lyckats ta emot sig bra, hejda fallet och skada sig med EB mått mätt minimalt. Kanske är det mormor som vakar lite extra? Vem vet. Jag vet inte ens om jag tror på sånt men ibland undrar jag som sagt.

Denna påskledighet har varit som en minisemester. Bara att ha fyra dagar ledigt hela familjen är unikt i sig, att sen få riktigt kanonväder med sommarkänsla gjorde dagarna magiska. Vi har varit ute mycket och vi har ätit gott och bara njutit av dagarna tillsammans, energidepåerna är välfyllda och jag hoppas att de kommer hålla länge. Jag hoppas verkligen att även du haft några sköna dagar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)