Idag...

...har det faktiskt inte hänt så mycket här hemma. Barnen lekte ute en stund när vi kom hem och sen lurade jag med Natalie in så jag skulle få lite uträttat. Det finns två varianter på att få saker gjorda hemma, nr 1 är att Natta och Hugo leker bra tillsammans och sysselsätter sig själva, nr 2 är att jag sätter på en film som hon vill se.

Det finns ett läge när jag inte får något alls gjort och det är om vi får besök av andra barn. Då måste nämligen alltid en vuxen avsättas till att hålla koll på leken så Natalie inte skadas och är jag själv hemma så blir det ju jag.

I eftermiddags när jag bett Hugo komma in för dagen, klockan var fem ungefär, så ringde ett par barn på och ville komma in och leka och jag fick säga nej eftersom jag precis skulle börja med maten och höll på med diverse annat. Det var inte populärt. Hugo förstod men inte kompisarna.

Genast undrar jag om det är nån idé att förklara för en sjuåring varför? Ska jag förklara för barnets föräldrar så inte de tror att jag säger nej av bekvämlighetsskäl? Plötsligt var jag "idiotmamman" vilket Hugo hörde av en slump när han öppnade dörren igen efter att de gått bakom häcken och var påväg härifrån. Han som absolut inte får använda fula ord och allra helst inte om en person fattade ingenting. Jag fattar faktiskt inte nåt heller. Säger sjuåringar i allmänhet så eller?

Kommentarer

Anonym sa…
Nej det tror jag inte. Inte i allmänhet. Svårt att hantera när man bara råkar höra.

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)