Ute ute ute!

Denna helgen har det äntligen varit lite fint väder och vi har passat på att fixa lite här hemma. Jag har hunnit putsa i princip alla fönster på huset, Darko har kört skräp till tippen och röjt runt i förrådet. Nu står cyklarna klara för premiärtur och leksaksbaljorna har flyttat ut.

Vi kan återigen konstatera att Natalie bara älskar att vara ute! Hon vill gärna gå ut och sen är det svårt att få in henne igen. Ikväll slutade det med tårar... pluttan! Vi hängde ut hennes gunga och hon satt i den i säkert 45 minuter.

Det känns som att vi sticker blåsor varenda dag just nu. Igår hittade vi ett såsande knä efter att hon klagat på att det gjorde ont och idag stack jag en "gammal" och två nya blåsor på händerna. Med det menar jag blåsor på en plats där det aldrig varit blåsa förut. Det var mellan fingrarna nere i vecket på två ställen. De blåsorna är skrämmande på lång sikt för den som har Dystrofisk EB eftersom det kan leda till sammanväxta fingrar (eller tår om det är på foten). Ogilla.

Söndagsbadet hanns inte med idag eftersom vi var hos svärföräldrarna och åt mat och sen ville vi fixa en massa. Kanske kan jag få till det nån eftermiddag... men det blir krångligt eftersom jag måste både bada själv och sen lägga om allt ensam efter badet. Nja... Vi får se hur det blir.

Matintaget är inte på topp just nu, hon klagar på munnen en hel del och idag ville hon inte ens äta upp farmors soppa som annars är en storfavorit. Kallt är gott så ikväll fick hon vaniljyoghurt som alltid brukar gå ner, bättre än inget. Kvällsvällingen slank ner så som den oftast gör, tur att den är proppad med nyttigheter, så länge den går ner så är jag inte så bekymrad.

Kommentarer

Emelie sa…
Hoppas det vänder till det bättre snart igen. Det är helt sanslös vad starka våra ungar är=)!!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)