Bortrest

Igår stack jag iväg till Studsvik med jobbet för lite utbildning i radioaktivt gods. Jag jobbar på ett rederi och vi fraktar då och då radioaktivt vilket gör att det är bra om man kan lite mer om hur det fungerar, risker mm. Man kan väl säga att säkerheten är ruskigt hög och det som transporteras är verkligen låg-risk eftersom det är så låga halter. Det var trevligt att komma iväg och bo på hotell och umgås med några av arbetskamraterna utanför kontoret och alla måsten där.

Darko och barnen har haft det bra här hemma, allt har flytit på. Han fick dock punktera en stor knäblåsa och lägga om det. Hon har ätit lite sådär några dagar och det beror på att det återigen är blås-storm i munnen. Som vanligt får vi i henne vällingen så det är aldrig total katastrof när hon äter dåligt. Vi ser dock fram emot att träffa dietisten och diskutera vad hon behöver ha i sig extra.

Darko fyller år idag och barnen var förberedda på att de fick sjunga själva för honom på morgonen. När jag berättade det för Hugo härom dagen så var han tyst några sekunder och sen sa han "men mamma, jag vet ju inte hur jag ska lyfta upp henne från spjälsängen". Sötaste finaste Hugo ville alltså väcka pappa med sång tillsammans med Natalie! Jag fick förklara att de fick gå upp först, allihopa, och Natalie måste äta sin välling. Sen kan de sjunga. Darko berättade att Hugo sjöng redan i sin egen säng så fort han vaknade! Ha ha!

Jag kom hem strax efter fem idag och då åt vi middag hos svärföräldrarna som hjälpte till att hämta barnen från förskolan ett par timmar innan Darko slutade. Nu ska jag titta på Sveriges Mästerkock (HEJA LOUISE) och sen ska jag sova gott i min egen säng för natten på hotell var tyvärr inte lyckad när det gäller sömnen. :)

Kommentarer

Unknown sa…
Visst är det kul att komma iväg så där ibland! Men oj, vad härligt det är att komma hem igen! :-)

Grattis till Darko på stora dagen!

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)