Simskoleavslutning

Hugo har gått på simskola sen början på året nån gång och idag var det avslutning, föräldrar och släkt fick komma in och titta. Självklart knäppte jag några bilder! :)

När vi kom in i simhallen gick Natalie fram till Hugo och ställde sig bredvid honom och höll hans hand. De såg så söta ut men när jag knäppte bilden så gjorde Hugo en klassisk "titta på mig", undrar hur många såna här bilder vi har??? Skruttbarn!



Natalie gillade sina blå tossor, tur att det finns såna för hon kan ju inte gå barfota som de andra barnen där inne gjorde...



Hugo mitt i ett hopp från kanten som blev ett härligt magplask (det gjorde nog inte ont)!



Han simmar med ett leende på läpparna! Armkuddarna känns trygga än så länge...



Personalen avslutade det hela med att informera om hur man idag tränar på simtagen och vi fick instruktioner för nu är det bara att träna vidare! Det behövs än så länge. Hugo som gått på crawl-simskola tycker detta är lite besvärligt att lära sig, crawl är mer naturligt säger de som vet. Det är bara vi uppe i norden som lär våra barn vanligt bröstsim och det är rätt svårt.



Ikväll fick vi punka blåsa på ett finger igen, det var Darko som gjorde det. Lite bra är det att han fick "träna" eftersom jag är borta två dagar nästa vecka och han brukar inte lägga om och sticka blåsor lika mycket som jag.

Kommentarer

Unknown sa…
Vad duktig han är, Hugo!

På de allra flesta simskolor, även här i Sverige, är det numera crawl man lär ut som första simsätt. Bröstsimmet introduceras långt senare, för barnet kan inte klara den koordinationen som krävs ordentligt förrän de är i 7-8 års åldern, ibland ännu senare.

Att vi här i kalla Norden har envisats med bröstsimmet tror man beror på att det är lättare att öva torrsim med bröstsim än med crawl när det har varit för kallt att gå i vattnet. ;-)

Hoppsan! Blev visst lite av en uppsats men simning är ju liksom min "grej" ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)