Aeroseum med mera

Tänk så snabbt dagarna rusar förbi när man har semester! :)

Igår stack jag iväg med barnen till Aeroseum där man får titta på och provsitta en massa helikoptrar, flygplan och annat med militär och rymdanknytning. Natalie var inte på topp till en början, hon var rädd för alla fordon och ville knappt gå i närheten plus att hon var trött och grinig. Efter en skrikattack och en stund i sin vagn så lossnade det slutligen och hon tyckte också att det var kul!

Jag klättrade också upp för att provsitta ett flygplan och när jag är på väg ur så är Natalie en meter upp för trappan som mer liknade en stege... Is i magen, skräm henne inte... "Duktig tjej, oj vad du kan, stå stilla nu så kommer mamma och hjälper dig den sista biten". Det gick bra, piu. Hon skulle bara i flygplanet hon också! Jag glömde givetvis kameran hemma men har knäppt några biler med iphonen, jag får föra över dem någon dag.

Under tiden vi var borta la Darko golv i Natalies rum. Nu är det bara lister kvar så kan vi börja möblera där inne. Vi har idag tittat ut säng, soffa och lite förvaring som ska inhandlas någon dag framöver. Soffan var beställningsvara, 10 veckor, suck. Men men, så är det väl alltid?

Efter möbelspaningen åkte vi hem till vänner och blev bjudna på båda fika och mat medan barnen lekte och stojade hela eftermiddagen. Deras dotter ligger mitt emellan Hugo och Natalie åldersmässigt och sonen är ett år yngre än Natta, de lekte väldigt bra ihop alla fyra! Vid ett tillfälle försökte deras dotter ta en boll ifrån Natalie och Hugo reagerade genast "man får inte göra så för då kan Natalie få blåsor och sår". Jag tyckte inte att dragkampen om en plastfotboll såg så farlig ut så jag sa inget men det gjorde Hugo. Beskyddande storebrorsan. :)

Kvällen avslutades med kramkalas, Natalie gillade verkligen deras dotter, de kramades gång på gång... ursöta!

Sommaren har inte varit alltför besvärlig för Natalie än så länge, vi har inte haft de stekheta dallrande varma dagarna plus att vi drar på kylanläggningen så fort vi tycker det blir för varmt här inne. Natalie har dock alldeles på egen hand ordnat lite sår. Framförallt har hon ramlat rejält på sina knän några gånger på raken vilket gjort att hon haft jätteont i ena knät i flera dagar. Igår gick hon till och med konstigt eftersom hon ville undvika att böja knät så hon släpade lite med vänstra foten och benet. Hon har också klagat jättemycket på sin mun så vissa måltider har hon bara ätit några tuggor och sen gett upp. Tack för MiniMax säger jag, den har räddat upp många dagar den senaste tiden.

Idag när vi busade hos vännerna på eftermiddagen så sprang hon emot deras soffa lite lite med sin kind. Soffan var mjuk men det hjälpte inte ett dugg. En hudyta på 1x1 cm kasade av. Hon fick också en sån där jobbig hostattack där hon var på väg att kräkas och när det gett med sig grinade hon illa och gnällde, förmodligen har hon sår i halsen.

För övrigt ser det rätt bra ut tycker jag, det gäller ju att vara positiv! Hon är i alla fall pigg och busig, mycket energi!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)