Statusen på Nattas rum

Efter ytterligare en "galen" dag på jobbet stack jag direkt till ett ställe med många tapeter och började plöja barntapeter i stora böcker. Det finns oerhört mycket att välja mellan men det är ju en viss inriktning på allt. En del är baby-varianten med nallar och gunghästar, annat är tonårsinriktat. Vi ville hitta något mitt emellan som kan duga i omkring 10 år. Det blev en kombination av lila tapet och en annan tapet som var ljus i botten med figurer på.

När jag kom hem åt vi mat och sen drog Darko ner den gamla tapeten. Nu är det enklaste avklarat! Vi ska plocka ner gipset mot Hugos rum för att isolera väggen mellan dem så de stör varandra mindre framöver. Inte så svårt det heller kanske, men lite mer tidskrävande än att riva ner tapeter... :) Tidspressen finns där också, en kompis som ska hjälpa till att måla kommer i helgen så det är bara att spätta på.

Darko lämnar på dagis på mornarna och farmor och farfar hämtar på eftermiddagen så plötsligt åker jag bara till och från jobbet, utan barn. Ganska ovant kan jag säga och ganska skönt också! Två veckor heltid och sen är det semester, jag börjar längta ordentligt även om det är kul att jobba heltid ett par veckor (ja faktiskt!).

Natalie halkade här hemma igår och satte sig lite väl hårt på rumpan så nu har hon två sår, ett på varje skinka. Vi sticker som vanligt blåsor på fingrarna varje dag. Det som inte är bra är att det blir blåsor på undersidan på fingrarna rätt ofta nu, förut var det bara ovanpå. Ärrbildningen på insidan gör att fingrarna på sikt kröks vilket är ett av de stora problemen med Dystrofisk EB. Inte bra med andra ord.

Kommentarer

Emelie sa…
Tror säkerligen att rummet blir kanonfint!!!

Läskigt med blåsor på undersidan. Jag såg den filmen du visade där en mamma la om fingrarna på hennes son med RDEB. (tror det var Garett) Hans händer var sjukt fina trots hans svåra diagnos eftersom hon lindat dem och typ dragit dem bak lite. Vet inte om det hjälper, men kanske bättre än vantarna om problemen ökar/kvarstår.

Hoppas tummen ser fin ut nu. kram

Populära inlägg i den här bloggen

Kliande utslag och Verum Hälsofil

Att få löss när man har EB...

Stuckit flera blåsor i dag (foton på blåsor)